Cisco s partnery ve Špindlu
Jiří Devát, generální ředitel Cisco Systems, upozornil, že jedním z hlavních pilířů dalšího rozvoje je kybernetická bezpečnost a průnik do výrobní sféry.
V úvodu uvedl Martin Kaftan, regional sales manager, s programem Velocity a zdůraznil, že tam, kam se investovalo, výsledky byly. Dále seznámil s akcemi na podporu resellerů, kterých hodlá Cisco obvolat přes 600 pro podporu produktovými balíčky a promoakcemi zaměřenými na různě velké zákazníky, od SMB až po kategorii enterprise. Martin Kaftan označil „oslovitelný trh“. Například od bezdrátového se očekává, že bude trvale rostoucí, a že mezi nejvýtěžnější oblasti Cisco označuje LAN switching, servery x86 a podniková řešení. Rovněž vyzdvihnul call centrum Cisca, které má sloužit i pro Cisco Sales Collaboration Platform.
Důležitou roli hraje i Cisco Sales Academy, kde proběhlo už devět školení na čtyři témata Smarter Selling. Školení se týkala změny prodeje od nabízení produktů k budování vztahů. Kromě toho proběhla řada dalších akcí, včetně bleskového průzkumu u SMB resellerů pro ověření jejich potřeb formou deseti strukturovaných rozhovorů.
Ohledně financování byla nastavena pružná spolupráce s několika leasingovými společnostmi. Větší transakce jsou řešeny na individuální bázi s Cisco Capital, se současnou nutností řešit úvěrové riziko klientů pomocí online analyzátoru.
Martin Kaftan zdůraznil na konec svého vystoupení nutnost obrany proti šedému dovozu a dokonce padělkům zařízení Cisco, včetně dokumentace.
Prodávejte a čerpejte peníze
Robert Králíček za marketing seznámil s Cisco Rewards spiff (prostě úžasné, až nebeské odměny za prodej) a zdůraznil, že partneři by měli čerpat peníze, které si za prodej zaslouží, a že mohou čerpat zpětné rabaty už od dosažení 90 % cílového objemu.
Připomněl Sales Collaboration Platform – prostředí, které akceleruje prodej, zvyšuje produktivitu práce, umožňuje „partner preference“, zvyšuje průhlednost celého procesu, zlepšuje obchodní spolupráci a marketingový plán a poskytuje lepší porozumění a přehlednost. Mezi odměny za prodej patří také Cisco Winner’s Circle – třídenní akce, kterou v říjnu 2014 navštíví 110 partnerů v luxusním resortu; naposledy to bylo na Maledivách. Robert Králíček zdůraznil, že toto pozvání mohou dostat pouze partneři z programu Partner Plus.
Alica Domaninská, marketingová manažerka Cisco Systems, upozornila na rabaty Virtual Wallet 2013, sdělila jejich výše a upřesnila možnosti jejich čerpání, resp. určení, za co všechno se mohou utratit – volné použití, společný marketing, školení zaměstnanců apod. „I nadále nás bude provázet tvrdá práce v boji o dosažení cíle s pomocí dobrého marketingu, který se postupně posunul do tzv. ‚revenue marketingu,‘“ prohlásila. Tento způsob provádění marketingových aktivit má řídit opakovatelný, předvídatelný, rozšiřitelný a nejvyšší možný růst. Jde o uzavřenou smyčku reportů, od investic až po dosažení příjmů, spočitatelný za definované procento příjmů a přiřazený k hodnotě.
Cisco Connect
Na konec svého vystoupení Alica Domaninská nastínila, jak bude vypadat Cisco Connect – první den bude kompaktnější, bez sekcí, tematicky zaměřený. Hlavními tématy budou datacentra a cloud – například kdy stavět vlastní datacentrum, a kdy pořídit službu. Jedním z témat budou také odpovědi na otázky, za přinesou revoluční koncepty ACI a SDN hmatatelné výsledky.
Cisco Sales Collaboration Platform
Šárka Vošická seznámila, jak SCP funguje, kde jsou dostupné materiály a kde hledat pomoc (www.cisco.com/go/ppc - pro Partner Plus). Každý partner Cisco Systems by měl mít ve firmě svůj kontakt, který je schopen mu s celým procesem pomoci.
Co bylo, co bude a co Cisco chce
Po obědě přišel účastníky pozdravit Jiří Devát, generální ředitel Cisco Systems, který shrnul uplynulý rok, poznamenaný nejistotou nákupů do státní správy danou volbami a naopak posílení stabilní podnikovou sférou, kde Cisco narostlo o 17 %, a komerčním sektorem, kde rostlo o 6 %. „Jedním z hlavních pilířů dalšího rozvoje je kybernetická bezpečnost a závisí i na otevření se státní správy této problematice,“ prohlásil Jiří Devát, a zakončil: „Další naší iniciativou je, aby se toto promítlo i do komerční sféry, zejména do výrobní a do tzv. internetu věcí. Ve výrobní sféře s utrácí za IT 1,2 miliardy dolarů a Cisco v ní zatím nemá spravedlivý podíl. V nabídce pro ni dnes máme vše, včetně serverů.“
Co, kde, s kým a (za) kolik
Setkání Cisco Systems s partnery probíhalo ve více sálech, kromě všeobecných informací výše vedli semináře i distributoři – Comstor na téma „Jak vydělat na prodeji řešení Cisco?“, Alef Distribution na téma „Lepší marže a ziskovost, jak na to s Ciscem?“, Cisco drtilo téma „Jak hledat a najít nové příležitosti na trhu?“ a Azlan vedl seminář s názvem „Cisco Unified Access – příležitost pro každého partnera“.
Večer pak už byl věnován jen sněhu, svařáku a plánovaným ztrátám – lyží a snowboardů.