BlueStar a Innovative Solutions Show 2019
Setkání zahájil Francisco Antona, EMEA marketing manager, představením stručné historie společnosti BlueStar a jejího dosavadního vývoje, kdy se z distributora komponent firma vyvinula ve specializovaného VAD distributora.
Během úvodní části zaznělo několikrát, že BlueStar chce být na tuzemském trhu vnímán jako důležitý distributor s přidanou hodnotou, a to zejména pro oblast auto ID. Jako jeden z milníků společnosti byl zmíněn vstup na evropský trh v roce 2008 EMEA (a 2016 EE) a letošní otevření nových skladů v Nizozemsku – ty budou určeny k obsluhování evropského regionu, čímž se zrychlí operabilita zdejších poboček, pochopitelně včetně té české (a slovenské). V souvislosti s přidanou hodnotou byla zmiňována zejména podpora prodeje a šíře portfolia, díky kterému mohou reselleři prozkoumat různé oblasti, čímž se mohou na trhu odlišit a efektivně rozvíjet své podnikání.
Po stručném úvodu před hosty předstoupil viceprezident pro evropský region Laurent Berger, který uvedl, že má BlueStar v Evropě okolo 100 zaměstnanců a že síla této společnosti spočívá zejména v lokálním zastupování a soukromém vlastnictví, což poskytuje firmě flexibilitu a možnost přizpůsobit se potřebám a specifikám trhů, na kterých působí.
V návaznosti na to převzal slovo Tomáš Konečný, sales account manager pro Českou republiku a Slovensko, který v několika bodech popsal, čím je společnost BlueStar výjimečná a liší se od konkurence. Mezi největšími výhody spolupráce s BlueStarem zmínil například nový centrální evropský sklad nacházející se v Nizozemsku, díky kterému by měly být objednávky odbavovány do dvou minut od přijetí. Sklady se budou přitom nadále rozšiřovat, což podle Konečného svědčí o tom, že má BlueStar v evropském regionu ambice kontinuálně růst. K další výhodě, lokálnímu zastoupení, Tomáš Konečný uvedl, že se výhledově počítá i pro Českou a Slovenskou republiku s dalším člověkem, který by s péčí o partnery a rozvojem aktivit pomohl.
Další výhodou by měla být šíře portfolia, jež v současnosti čítá více než 50 značek, kterých je BlueStar autorizovaným distributorem. Vedle oblasti auto ID BlueStar pokrývá řadu oblastí, přičemž společnost chce partnerům pomáhat také s cross-sellingem a výběrem vhodných produktů do jejich vlastních řešení, k čemuž má k dispozici i technické týmy. Od Tomáše Konečného také zaznělo, že je společnost připravena v případě požadavku velkoobjemových dodávek zajistit blokaci zboží skladem, aby bylo dostupné a partner bez problémů uspokojil své zákazníky. Řeč byla také o marketingu a komunikaci napříč jednotlivými vertikálami.
V Nizozemsku sídlící value-added service tým byl zmíněn jako další výhoda BlueStaru. Kromě vyřizování reklamací tento tým řeší bundlování produktů a připravuje produkty tak, aby byly připraveny k finálnímu dodání přímo zákazníkům. A řeč je o kompletaci celých pracovišť včetně nahrání klientských aplikací, které mohou putovat přímo k zákazníkům, aniž by musel reseller do tohoto procesu jakkoliv zasahovat. Jako samozřejmost Konečný uvedl demosklad, tedy možnost zápůjčky produktů na prezentaci nebo vyzkoušení. Zápůjčky jsou zdarma (partner platí pouze za odeslání produktu zpět do skladu). Jako další výhodu Konečný připomněl finanční stabilitu soukromé firmy, kterou BlueStar je, což znamená, že lze daleko pružněji škálovat také finanční podmínky, jako je například doba splatnosti, což ocení zejména partneři, kteří se soustředí na větší a dlouhodobé projekty. Zmíněna byla také pre-sales podpora, která zahrnuje technické týmy připravené partnerům pomoci s výběrem ideálního řešení pro zákazníky. Představeny byly také BlueStar services, tedy služby, které BlueStar nabízí, jako je například monitoring mobilních zařízení, tiskáren, management, reporting, díky kterému mohou mít zákazníci dokonalý přehled o tom, co se s jejich zařízeními děje. Řeč byla také o vlastním e-shopu BlueStore, odkud mohou reselleři objednávat zboží, jako novinka byla zmíněna možnost hromadných objednávek a sledování zásilek, přičemž je v plánu postupně rozšiřovat e-shop o další funkce, jako je například chat s technickou podporou. Po shrnutí vertikál, kde BlueStar působí, se stručně představili zástupci partnerských společností a po krátké pauze začaly kulaté stoly, kdy se postupně všichni výrobci vystřídali u menších skupinek partnerů, kterým prezentovali svá řešení a produkty. Díky tomuto konceptu vznikaly podnětné diskuze přímo u stolů, kde se mohli reselleři bavit přímo se zástupci výrobců, z nichž si někteří připravili také ukázky produktů, které partnerům demonstrovali. Celé setkání bylo zakončeno slavnostní večeří v hotelové restauraci.