Software IBM pro zlepšení komunikace se zákazníky

23. 9. 2010. (redaktor: Milan Loucký, zdroj: )
Objem obchodních transakcí na internetu roste závratným tempem. Osm z deseti zákazníků dnes nakupuje po internetu minimálně dvakrát týdně. IBM si tento trend uvědomuje, proto představila softwarové portfolio IBM Customer Experience Suite, vhodné pro vytvoření dynamické webové prezentace pro spotřebitele. Ta by měla být přehledná, interaktivní a personalizovaná, což firmám umožní lepší zacílení na zákazníky a zvyšování loajality ke značce.
IBM Prospero

Objem obchodních transakcí na internetu roste závratným tempem. Osm z deseti zákazníků dnes nakupuje po internetu minimálně dvakrát týdně. Společnost ABI Research odhaduje, že do roku 2015 vzroste objem dat dvacetkrát a objem mobilních transakcí dokonce 40krát. Zpráva dále uvádí, že objem online nákupů uskutečněných prostřednictvím mobilních zařízení poroste trojnásobně každý rok a během stejného časového období dosáhne objemu 119 miliard dolarů.

Společnost IBM si tento trend uvědomuje, proto představila softwarové portfolio IBM Customer Experience Suite, vhodné pro vytvoření dynamické webové prezentace pro spotřebitele. Ta by měla být přehledná, interaktivní a personalizovaná, přičemž ji bude možné spravovat jak prostřednictvím tradiční webové stránky, tak prostřednictvím mobilního zařízení.

Portfolio obsahuje analytické nástroje, funkce pro sociální sítě, nástroj pro správu webového obsahu, dále pak portál, mashupy a mobilní funkce umožňující organizacím zvyšovat svou schopnost přilákat a udržet si zákazníky, tvořit cílenou reklamu a marketing a zvyšovat celkovou loajalitu zákazníků. Nový software umožňuje firmám vytvářet například vysoce personalizované formy interakce díky analýze a následným přizpůsobením na preference, chování a nákupní zvyklosti uživatelů, ovšem stejně tak se dokáže orientovat podle použitého přístroje, místa, na němž se dotyčný uživatel nachází a též podle pocitů návštěvníků.

Vedle toho IBM Customer Experience Suite umožňuje lépe chápat a ovlivňovat návštěvníky prostřednictvím jedinečné, na míru šité uživatelské zkušenosti, kdy jsou využity blogy, chatovací fóra, videa i mobilní funkce. Podporuje konverzace s uživateli i mezi nimi prostřednictvím online komunit a umožňuje majitelům firem řídit tvorbu a dodávání obsahu, bohaté mediální prezentace, spouštění kampaní nebo realizaci průzkumů mezi zákazníky za použití několika kanálů.

Klienti IBM vytvářejí bohaté webové zážitky

Například v dnešním, čím dál víc propojeném světě, se internetové bankovnictví stalo jakousi normou, což finanční instituce nutí hledat nové nástroje jak nabídnout klientům osobní přístup a udržet si tak konkurenceschopnost. S použitím blogů, chatovacích fór, video nahrávek, sociálních sítí, bohatého mediálního obsahu i mobilních funkcí může banka či pojišťovna nabídnout podstatně osobnější zkušenost práce s webem, což umožňuje podstatně rychlejší řešení potenciálních problémů a v neposlední řadě to vede k vyšší spokojenosti zákazníků a k růstu jejich loajality.

Společnost Lufthansa například aktuálně provozuje web, který podporuje několik značek: Lufthansa.com, WeFlyHome.com nebo Miles-and-More.com. Webová stránka podporuje důležité servisní funkce, jako je online prodej letenek a odbavení. IT řešení, na němž tato stránka stojí, podporuje přes dvě miliardy impresí, 16 000 odbavení a rezervaci letenky každých deset vteřin. Nyní se Lufthansa ve spolupráci s IBM snaží zlepšit svou přítomnost na webu a v následujících několika letech oslovit více zákazníků.

„Spolupráce s IBM na zlepšení stránky Lufthansa.com zvýšila naši konkurenceschopnost a vedla k výrazné úspoře nákladů. I proto jsme kontrakt se společností IBM obnovili a budeme spolupracovat na zlepšování naší internetové prezentace v horizontu několika dalších let," podotýká viceprezident společnosti Lufthansa pro řízení informací a prodej Günter Friedrich.

Nový software IBM dokáže zvýšit online prodej

Agentura Forrester ve svém průzkumu zjistila, že v dnešní éře internetu a mobilních zařízení mohou společnosti, které budou efektivně využívat stránek nabízejících špičkový uživatelský komfort, dosáhnout až 400procentního nárůstu při konverzi návštěvníků k prodeji.

IBM Customer Suite se zaměřuje zejména na potřebu dobře integrovaných webových nástrojů. Klientům, kteří používají stávající portfolio řešení pro správu portálů a webového obsahu, se podařilo dosáhnout výrazných časových i finančních úspor a zároveň zvýšit spokojenost svých klientů v řádu desítek procent.

IBM bude k řešení poskytovat i své konzultační služby, zejména při vyhodnocování, rozvoji a využívání nových webových možností. Poradci IBMi (IBM Interactive) budou spolupracovat s klienty na instalaci Customer Experience Suite tak, aby byla zajištěna lepší diferenciace, vyšší příjmy, produktivita, efektivita a snížení nákladů prostřednictvím optimalizovaného uživatelského zážitku.

Nový balík IBM Software je další částí rozšiřujícího se potfolia řešení navržených za účelem vylepšení přítomnosti na internetu. Schopnosti firem reagovat na potřeby klientů na tomto rostoucím trhu podpoří nedávná akvizice společností Sterling Commerce a Coremetrics, stejně jako zamýšlená akvizice společnosti Unica.

Tento nový balík IBM Software je vyústěním investic IBM do vyspělých mobilních služeb a funkcí pro firmy a spotřebitele po celém světě.

Obrazová galerie: