Online prodejní kanál ve třetím čtvrtletí vzrostl o 41 %
Ve 3. čtvrtletí 2012 se Intel stal významnou značkou s rychlým růstem popularity v prodejním kanálu. Důležitým trendem je také to, že LED televize doženou popularitu LCD televizí během jednoho roku.
Produkty nesoucí logo EnergyStar jsou v online prodejním kanálu o jednu třetinu populárnější než produkty, které toto označení nemají, ukázala zjištění Icecatu za 3. čtvrtletí letošního roku. To jen potvrzuje všeobecně rozšířené přesvědčení, že ekologická konstrukce a elektrická efektivita jsou velmi důležitými prodejními výhodami dnešních produktů.
Podle Martijna Hoogeveen, CEO Icecatu, je z tohoto pohledu pro výrobce klíčové do těchto charakteristik investovat a zřetelně je ukazovat svým potenciálním zákazníkům. V současné době jsou všeobecně přijímaná označení zahrnující celkovou životnost produktu jako EPEAT a EU Flower a energetické štítky EnergyStar či energetické třídy podle EU používány pro bílé zboží, žárovky i automobily. Martijn Hoogeveen očekává, že v budoucnu vzniknou obecná loga ukazující ekologickou vstřícnost produktu, která nahradí loga regionální nebo specifická pro určitou kategorii zboží.
Prodejní kanál ve 3. čtvrtletí 2012 expandoval o 41 %
Počet e-commerce instalací narost v uplynulém čtvrtletí o 41 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Aktivita při stahování produktových listů se zvýšila o 14 % na 474 milionu stažení. Počet podporovaných značek vzrost na 5 950 a počet kategorií se zvýšil o 24 % na 1 434.
Zpomalení udeřilo na výrobce počítačů plnou silou
Vynechme pro tentokrát HP – stále dominantní sílu v online prodejním kanálu, kde drží 20,3% podíl. V Top 10 značek zaznamenává Toshiba a Philips jasný nárůst a Lenovo naopak klesá. Většina značek, které jsou vysoce závislé na prodejích notebooků a stolních PC, se však ve 3. kvartálu musela potýkat s relativním poklesem své pozice v prodejním kanálu: to je případ firem Acer, Asus, Fujitsu a Sony; Toshiba je zde jedinou výjimkou.
Intel rychle rostoucí značkou prodejního kanálu ve 3. čtvrtletí 2012
Intel je nejznámější značkou v Top 10 rychle rostoucích značek v prodejním kanálu ve 3. čtvrtletí 2012 – povedlo se mu vylepšit objem stažených produktových listů meziročně o 328 %. Dodavatel kabelů a mobilních prvků Oncore je v Top 10 již ve druhém čtvrtletí po sobě. Dodavatel počítačového příslušenství BTI je ve 3. kvartálu nejrychleji rostoucím šampionem (+559 %). Rovněž další výrobci příslušenství jako Ergotron, Newstar a CablesToGo dosahují nadprůměrných výsledků. Zajímavé je zastoupení Braunu – značky, která licencovala své jméno na výrobky z mnoha kategorií spotřební elektroniky od fotorámečků přes displeje až po své známé holicí strojky.
Notebooky a stolní PC na zamrzlém IT trhu zpomalují
Pokud srovnáme 3. čtvrtletí tohoto roku se stejným obdobím roku loňského, je zřejmý pokračující pokles poptávky po přenosných i stolních počítačích. Nicméně poptávka po příslušenství, spotřebním materiálu a službách prochází rozvojem v souvislosti s tím, jak je třeba udržovat stávající infrastrukturu v chodu.
LED televize doženou LCD televize během jednoho roku
Třetí čtvrtletí vyznívá na IT trhu jako status-quo: IT management se rozhodl upgradovat stávající infrastrukturu investováním do softwaru (kancelářských balíků), spotřebního materiálu (tiskových hlav, tiskových bubnů, tonerů, tiskových pásek, držáků, nabíječek a tiskových sad) a do služeb (co-location). V Top 10 rychle rostoucích značek najdeme jen jedinou hlavní produktovou kategorii – televize LED, což jen dokazuje pokračování zřejmého trendu nahrazování starších televizních technologií (LCD, plazma, CRT) technologií LED. Během jednoho roku popularita LED televizí překoná LCD televize.