Ženy v internetových nákupech předběhly muže
„Výsledky naší studie potvrzují, že e-nakupování je už pro Čechy běžnou záležitostí. V internetových obchodech už většina zákazníků nakupuje pravidelně,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Vývoj nakupování v e-shopech potvrdil fakt, že stále více nakupují pravidelně online ženy. Zatímco dosud v četnosti dominovali muži, letošní průzkum potvrdil, že alespoň jednou měsíčně nakoupí 51 % žen. A to je v současnosti o 10 % víc než mužů. „Tento výsledek je na první pohled překvapující, nicméně jen potvrzuje, jak roste důvěra v českou e-komerci. Nárůst pravidelně nakupujících žen také otevírá nové možnosti obchodníkům“ dodal Vetyška.
A jak ovlivňuje oblibu internetových nákupů věk? I nadále dominuje věková kategorie 25 – 34 let, ve které alespoň jednou měsíčně nakoupí 68 % internetové populace. Nejméně nákupů naopak podle očekávání na webu vyřídí osoby starší 55 let.
„Můžeme tedy říct, že typickým zákazníkem, který pravidelně nakupuje na internetu, je žena ve věku 25 až 34 let z města s počtem obyvatel vyšším než 100 000,“ uzavřel téma výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Na otázky ohledně zvyků při internetovém nakupování letos odpovídalo 1 750 respondentů české internetové populace.