Zájem spotřebitelů o nové platební technologie rychle roste

1. 3. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: MasterCard)
Spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách. Tento vývoj odráží celosvětový trend, kdy spotřebitelé během jednoho roku více než zdvojnásobili poptávku u bank a obchodníků po možnostech placení mobilními technologiemi.

Zájem o mobilní platební technologie za poslední dva roky úměrně vzrostl.  V roce 2015 mělo na tento způsob platby pozitivní nebo neutrální názor 95 % spotřebitelů. „Čím větší možnosti výběru, tím větší zájem mají spotřebitelé o nové generace plateb,“ řekla Marcy Cohen, viceprezidentka pro digitální komunikaci v MasterCard.

Rozšířené možnosti platby

Zmínky o Apple Pay, Samsung Pay a Android Pay zahrnovaly 97 % z celkového počtu příspěvků o mobilních platbách v roce 2015. Většina příspěvků se zároveň soustředila na téma zlepšení služeb a uvádění nových produktů na trh.

Dalšími nejčastějšími tématy diskuzí byly digitální peněženky a bezkontaktní karty (47 %), následovaly příspěvky o biometrii (33 %), osobních platbách (14 %) a nosičích platebních technologií, např. o hodinkách (6 %).

Bezkontaktní karty byly zmiňovány ve spojení s veřejnou hromadnou dopravou (např. Londýn, Chicago nebo Petrohrad; svoje projekty už má ale i Česká republika, například v Liberci, Brně, Plzni či Jeseníku), stejně jako při velkých sportovních akcích po celém světě.

Zmínky o nosičích platebních technologií zaznamenaly v posledním čtvrtletí roku 2015 30krát vyšší nárůst než v prvním čtvrtletí tohoto roku.

Diskuze vzrostla globálně

Téma digitálních peněženek získalo na sociálních sítích vysokou trakci po celém světě: Asie a Tichomoří (+ 159 %), Evropa (+ 144 %), Latinská Amerika a Karibik (+ 20 %), Blízký východ a Afrika (+ 111 %) a Severní Amerika (+ 519 %).

Bezpečnost je nejdůležitější

Bezpečnost a zabezpečení mobilních plateb byly důležitým tématem, o němž se v 94 % případů hovořilo v roce 2015 spíše pozitivně. Jde o vzestupný trend, který trvá od začátku výzkumu v roce 2012. V roce 2015 bylo téma zrušení hesla a zavedení biometrie horkým tématem ve spojitosti s placením pomocí otisků prstů nebo rozpoznáním obličeje ("selfie Pay").

Výsledky průzkumu Mobile Payments Study představila společnost MasterCard, společně s agenturou Prime Research, na World Mobile Congressu v Barceloně. Studie vychází každoročně od roku 2012 a během roku 2015 sledovala více než dva milióny příspěvků o mobilních platbách na globálních sociálních sítích, od Facebooku, přes Twitter, Instagram nebo YouTube.

Podobné články

Fintech Skip Pay spojil síly s platební bránou GoPay

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Platební brána GoPay nově nabízí placení prostřednictvím odložených plateb Skip Pay. Zákazníci je nyní najdou na více než 33 000 českých e-shopech, tedy většině e-shopů v Česku. Odložená platba jim umožní rozdělit si nákup do tří bezúročných splátek nebo si celou platbu zdarma odložit až o 30 dní. Čtěte více

Netradiční platební metody táhnou

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více