Zájem o Samsung Galaxy S6 se iPhonu 6 nevyrovnal

26. 5. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
O nejnovější model Samsung Galaxy S6 je měsíc po uvedení na český trh zhruba stejný zájem jako o předchozí Galaxy S5. Konkurenční novince iPhone 6 se ale nevyrovnal, ve stejném období o ni byl zájem až desetinásobný.

„O nejnovější Samsung Galaxy S6 je mezi internetovými uživateli měsíc po uvedení podobný zájem jako o další úspěšný model, který byl na trh uveden zhruba před rokem, Samsung Galaxy S5,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz. Průměrná cena základního modelu Samsung Galaxy S6 se aktuálně pohybuje kolem 19 tisíc a telefon má v nabídce téměř 90 e-shopů s certifikátem Ověřeno zákazníky 

Na iPhoní mánii Samsung nedosáhl

Odlišná situace však panovala mezi českými zákazníky při uvádění nejnovějšího konkurenčního modelu iPhone 6. „Uvádění novinek Applu je vždy specifické a provázené větší hysterií, dá-li se to tak nazvat. Potvrzuje to fakt, že ve srovnání se stejným obdobím před a po uvedení na český trh, byl o iPhone 6 zájem zhruba desetinásobně vyšší, než u Samsungu,“ doplnil Tomáš Braverman.

Přesto je však dlouhodobě nejoblíbenějším telefonem mezi zákazníky Samsung Galaxy S4 mini, vítěz soutěže ProduktRoku 2014. „Tento telefon byl uveden na trh před dvěma lety, a od té doby jeho průměrná cena klesla o polovinu na současných zhruba šest tisíc,“ řekl Tomáš Braverman. Mezi iPhony je nejoblíbenější iPhone 5S. Jeho cena od uvedení klesla asi o 15 % a aktuálně je v průměru kolem sedmnácti tisíc.

Apple mezi Čechy získává na oblibě

Telefony Samsung jsou mezi českými zákazníky dlouhodobě oblíbenější, než iPhony. V úvodu letošního roku však čeští zákazníci své chování trochu změnili. „Podíly obou značek v prvním čtvrtletí tohoto roku poklesly a vyrovnaly se, aktuálně jsou zhruba pětinové. Je to způsobeno odlišnou cenovou politikou značek. Navíc, do těchto čísel promlouvají i další značky, o které v loňském roce nebyl takový zájem – například Huawei, Xiaomi nebo Lenovo,“ řekl Tomáš Braverman. Podle něj je důležitým faktorem pro jednotlivé značky úspěšnost jejich nových vlajkových lodí. „Celková čísla však mohou nakonec dopadnout úplně jinak. Pro všechny obchodníky je totiž rozhodující až druhá polovina roku, především potom vánoční sezóna,“ doplnil Tomáš Braverman.

Tržní podíly výrobců mobilních telefonů dle Heureka.cz
1. čtvrtletí 20141. čtvrtletí 2015
Samsung (30 %)Apple (22 %)
Apple (25 %)Samsung (20 %)
Sony (11 %)Sony (12 %)
LG (6 %) Nokia (6 %)
Nokia (5 %)LG (6 %)
HTC (4 %)Lenovo (6 %)
Huawei (3 %)Huawei (5 %)
Xiaomi (2 %)Xiaomi (4 %)
BlackBerry (2 %)HTC (3 %)

Podobné články

Ilustrační foto (Motorola)

Samsung se znovu stal nejprodávanější značkou chytrých telefonů

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej smartphonů v prvním čtvrtletí roku 2024 podle IDC meziročně vzrostl o 7,8 % a Samsung se znovu vyhoupl do pozice nejprodávanějšího výrobce. Čtěte více

Doogee představilo odolný smartphone s nočním viděním a dvojicí displejů

14. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Doogee)
Společnost Doogee doplnila svou řadu S o odolný chytrý telefon S200 5G, který svým uživatelům nabídne maximální spolehlivost a výdrž i v těch nejextrémnějších podmínkách. Nový model dále nabídne například kameru s nočním viděním nebo sekundární displej na zádech telefonu. Čtěte více

Motorola: chytrý telefon ThinkPhone (2025)

13. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Motorola)
Společnost Motorola představila novou generaci telefonu ThinkPhone určeného pro podnikatele a firemní uživatele. Telefon s pokročilými bezpečnostními funkcemi a softwarem, který bez problémů spolupracuje s počítači Lenovo ThinkPad, byl navržen pro zákazníky, kteří potřebují hardwarovou spolehlivost bez toho, aniž by obětovali efektivitu a funkčnost. Čtěte více
Lukáš Knotte, country manager Infinixu pro ČR a SR

Infinix prodal za dva roky působení na českém a slovenském trhu téměř 130 tisíc smartphonů

26. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Infinix)
Značka Infinix se etablovala na českém a slovenském trhu. Za dva roky se prodalo přes 126 000 kusů všech modelů čínského výrobce, který se tak pevně usadil na pátém místě prodejnosti. Oblibu si získal především inovativními technologiemi pro rychlé nabíjení, bohatým obsahem balení, ale hlavně skvělým poměrem cena/výkon. Čtěte více