Za služby na internetu Češi loni online utratili přes 21 miliard korun
„Služby byly dosud vnímány v souvislosti s e-commerce spíše okrajově, těžko se měřily. Aktuálně už představují nezanedbatelný segment v e-commerce s vysokým potenciálem růstu. Jestliže se v roce 2013 zaplatilo online za služby 18 miliard, v loňském roce to bylo zhruba o šestinu více,“ upřesnil Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.
Segment bez dobírky
Podle něj stojí úspěch segmentu služeb na internetu nejen na rostoucí poptávce, ale i na způsobu platby za ně. Za služby totiž zákazníci v drtivé většině platí předem, a to nejvíce online platebními metodami (až 60 % všech plateb za služby na internetu). Na rozdíl od e-shopů se zbožím tak prodejci služeb nemusí investovat do dobírky. „Správně integrované online platby zvyšují počet dokončených objednávek, a navíc díky své jednoduchosti a pohodlnosti ulehčují nákup a zvyšují spotřebu služeb v online prostředí. Potvrzují to čísla našich největších klientů ze segmentu služeb,“ potvrdil Gabriel Kalapoš. Až 70 % všech online plateb za služby na internetu pokrývají karty, 30 % pak tvoří platby rychlým online převodem jednotlivých bank.
Budoucnost online plateb za služby je podle Gabriela Kalapoše v jednoduchosti a bezpečnosti řešení. Příkladem je metoda tzv. uložené karty, kdy si zákazník při prvním nákupu uloží informace o kartě, preferované dopravě a dodací adrese za příští nákup už dokončí a zaplatí jen jedním kliknutím. Nejoblíbenějšími a z hlediska plateb klíčovými kategoriemi služeb, které dnes rostou, jsou zejména sázky a hry, cestování (letenky a jízdenky), předplatné (noviny, časopisy) nebo právě pojištění.