Význam e-mailové (marketingové) komunikace stabilně roste
Podle Radicati Group bude letos v provozu celosvětově 4,626 miliardy e-mailových účtů a využívat je bude 2,672 miliardy lidí. Během následujících tří let jejich počet dále poroste až na 5,594 miliardy schránek a více než 2,9 miliardy uživatelů. Za tři roky tedy e-mail bude používat více než třetina světové populace.
Denně se podle stejného zdroje posílá 215,3 miliardy e-mailů, z toho na firemní komunikaci připadá větší polovina - 116,4 miliardy. Do roku 2019 pak stoupne denní počet zpráv elektronické pošty na 246,5 miliardy.
Nelze se tedy divit, že je e-mail důležitý i pro marketing. Podle zjištění společnosti Pardot je pro 73 % marketérů e-mail klíčový pro jejich byznys a u 89 % marketérů se podle údajů firmy Mailigen jde o primární kanál pro generování leadů. V B2B segmentu má e-mail největší, téměř třetinový (31 %), dopad na obrat ze všech oblastí digitálního marketingu. Že jde o silný marketingový kanál, dokládá například i fakt, že podle společnosti Custora měla vloni čtvrtina amerických Black Friday prodejů původ v e-mailech.
„I v České republice vidíme silný příklon k tomuto marketingovému nástroji. Meziročně využívání inteligentního e-mailingu roste o 400 %,“ řekl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, a dodal: „Do svého marketingového mixu jej zařazují nejen e-shopy, ale i banky, telefonní operátoři či cestovní kanceláře. Návratnost investice do technologie je pouhých tři až šest měsíců, proto se vyplatí i středním a menším subjektům.“ Z inteligentní e-mailingové komunikace přitom neprofitují jen prodejci a poskytovatelé služeb, ale i samotní zákazníci – dostanou totiž v e-mailech informace šité na míru.
Podle údajů Silverpop Benchmark Study 2015 má v marketingových e-mailech celosvětově nejvyšší CR (click rate) kategorie Počítače a hardware (5,7 %), Spotřební zboží (5,4 %) a Ubytování (5,3 %), naopak nejnižší Retail (2,9 %), Automobily (2,8 %) a Média (2,2 %).