Význam e-mailové (marketingové) komunikace stabilně roste

18. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: VIVmail.cz)
Přes řadu dřívějších prognóz se ukazuje, že e-maily neztrácejí na popularitě a celosvětově roste jak počet e-mailových účtů, tak množství posílaných zpráv. Dle údajů společnosti VIVmail.cz posiluje také význam e-mailu jako marketingového nástroje. Tento trend by měl navíc platit i v nejbližších letech.

Podle Radicati Group bude letos v provozu celosvětově 4,626 miliardy e-mailových účtů a využívat je bude 2,672 miliardy lidí. Během následujících tří let jejich počet dále poroste až na 5,594 miliardy schránek a více než 2,9 miliardy uživatelů. Za tři roky tedy e-mail bude používat více než třetina světové populace.

Denně se podle stejného zdroje posílá 215,3 miliardy e-mailů, z toho na firemní komunikaci připadá větší polovina - 116,4 miliardy. Do roku 2019 pak stoupne denní počet zpráv elektronické pošty na 246,5 miliardy.

Nelze se tedy divit, že je e-mail důležitý i pro marketing. Podle zjištění společnosti Pardot je pro 73 % marketérů e-mail klíčový pro jejich byznys a u 89 % marketérů se podle údajů firmy Mailigen jde o primární kanál pro generování leadů. V B2B segmentu má e-mail největší, téměř třetinový (31 %), dopad na obrat ze všech oblastí digitálního marketingu. Že jde o silný marketingový kanál, dokládá například i fakt, že podle společnosti Custora měla vloni čtvrtina amerických Black Friday prodejů původ v e-mailech.

I v České republice vidíme silný příklon k tomuto marketingovému nástroji. Meziročně využívání inteligentního e-mailingu roste o 400 %,“ řekl Vladan Hejnic, ředitel VIVmail.cz, a dodal: „Do svého marketingového mixu jej zařazují nejen e-shopy, ale i banky, telefonní operátoři či cestovní kanceláře. Návratnost investice do technologie je pouhých tři až šest měsíců, proto se vyplatí i středním a menším subjektům.“ Z inteligentní e-mailingové komunikace přitom neprofitují jen prodejci a poskytovatelé služeb, ale i samotní zákazníci – dostanou totiž v e-mailech informace šité na míru.

Podle údajů Silverpop Benchmark Study 2015 má v marketingových e-mailech celosvětově nejvyšší CR (click rate) kategorie Počítače a hardware (5,7 %), Spotřební zboží (5,4 %) a Ubytování (5,3 %), naopak nejnižší Retail (2,9 %), Automobily (2,8 %) a Média (2,2 %).

Podobné články

Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň. Čtěte více

Dramatický nárůst falešných kliknutí ohrožuje vánoční e-mailové kampaně

23. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V klíčovém období pro e-mailový marketing, zahrnující Black Friday a vánoční sezónu, upozorňuje společnost Mailkit na alarmující trend. Od začátku roku 2024 zaznamenala 100% nárůst v detekci falešných kliknutí, s nejvýraznějším vzestupem v druhém týdnu října. Čtěte více

Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky

17. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Podle statistik Mailkitu je sobota dnem, kdy Češi dělají pořádek nejen v domácnostech, ale také ve svých e-mailových schránkách. Právě v tento den jsou lidé nejaktivnější a probírají se svými e-maily z celého týdne. Nejvíce je otevírají, klikají na odkazy a reagují na nabídky. Na sobotu připadá ale také 23 % odhlášení z rozesílky a až 29 % označení e-mailu za spam. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více