Češi v sobotu uklízí nejen domácnosti, ale i e-mailové schránky
Z dat společnosti Mailkit vyplývá, že jako marketéři máte první víkendový den největší pozornost potenciálních zákazníků. Na druhou stranu jsou lidé v sobotu méně tolerantní k nabídkám, které je nezajímají. Pravděpodobnost, že se příjemce z e-mailů odhlásí, nebo dokonce označí vaši zprávu za spam, je tak v sobotu ze všech dnů v týdnu nejvyšší.
„V sobotu pozorujeme nejvyšší míru otevření e-mailů, ale logicky proto i nejvyšší procento odhlášení. Ze všech emailů označených příznakem spam připadá celých 29 procent právě na tento den v týdnu. Bez ohledu na to, kdy je e-mail odeslán a přečten, příjemce vždy očekává od e-mailu přidanou hodnotu. Obecně jako nejčastější důvod pro odhlášení newsletterů a dalších zpráv uvádí příjemci to, že už o zprávy jednoduše nemají zájem. Důležité je, dát příjemcům k dispozici možnost odhlásit se jedním kliknutím,“ uvedl Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit, a dodal, že mezi další důvody pro ohlášení patří příliš časté rozesílky, nevhodnost e-mailů nebo to, že se k odběru zpráv příjemce ani nepřihlásil.
Neděle je naopak dnem, kdy jsou příjemci v otevření e-mailů a klikání na odkazy nejméně aktivní. Oproti předchozímu dnu klesá nejen procento kliknutí na odkazy z 5,5 % na 2,4 %, ale i samotné otevření zprávy z 21 na necelých 15 %.
Bez možnosti odhlásit se označí e-mail jako spam 79 % Čechů
Podle Martina Císaře, e-mailového specialisty společnosti Etnetera Activate, označí e-mail za spam až 79 % Čechů, pokud nemají k dispozici snadný způsob, jak se z rozesílky odhlásit. „Dle zákona musí mít příjemce možnost odhlásit se z obchodního sdělení. Odhlášení musí být provedeno hned a dále již není možné odhlášenému příjemci posílat další obchodní sdělení. Pokud se odesílatel snaží odhlašovací link jakýmkoliv způsobem skrýt a odhlášení zkomplikovat, tak si spíš škodí. Příjemce, který nenajde snadný způsob odhlášení, často označí e-mail za spam,“ vysvětlil Martin Císař.
Vyvarovat se označení zprávy za spam může marketér díky pečlivé segmentaci mailing listu, relevantním cílením a kvalitním obsahem. „Kvalitní platforma pro rozesílku disponuje možnostmi segmentovat, personalizovat a v neposlední řadě se postará o to, aby nebyla doména zneužita k rozesílce spamu a nebyla tak poškozena reputace odesilatele a tím i celého brandu,“uzavřel Olexa.