Význam automatizace práce IT správců rychle roste
Většina organizací a MSP poskytovatelů dnes potřebuje zvládnout neustále se rozšiřující agendu jak k zajištění IT bezpečnosti své či svých zákazníků, tak ke splnění současných či budoucích zákonných požadavků. Automatizaci vnímají hlavně jako prostředek k uvolnění pracovních kapacity svých IT administrátorů a ke zvýšení jejich schopnosti rychle reagovat na incidenty a řešit závažné případy – na úkor rutinních činností.
Nejzajímavější zjištění z průzkumu:
- Průměrná hodnota důležitosti automatizace dosáhla 7,3 bodu z 10. Přičemž 8 - 10 bodů (nejvíce důležité) zaškrtlo 53 % dotázaných, zatímco 1 - 3 body (nejméně důležité) pouhá čtyři procenta respondentů.
- Z nejběžnějších činností by IT administrátoři nejvíce potřebovali automatizovat patch management (60 %), reakce na výstrahy (51 %) a základní údržbu systémů (48 %).
- Od automatizace respondenti nejvíce očekávají rychlejší reakce na incidenty (60 %), uvolnění pracovní kapacity pracovníků (58 %), více času na řešení závažných případů (55 %) a eliminaci chyb (47 %).
„Když většina z nás v IT začínala, byl nesmírně drahý hardware a práce IT administrátora relativně levná,“ řekl na konferenci Martin Haller, CEO ve společnosti PATRON-IT, která je jedním z partnerů Zebra systems pro řešení N-able. „Dnes lze hardware pořídit za rozumné náklady a práce je naopak drahá a s příchodem směrnice NIS-2 bude ještě dražší, přičemž dostupnost IT správců na trhu bude ještě horší. Za této situace je automatizace jedním z klíčových nástrojů ke zvýšení produktivity a udržení vysoké míry IT bezpečnosti u zákazníků.“