Využití dat pro hraní her roste. Za hodinu „cloud gamingu“ může uživatel spotřebovat až 22 GB dat

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ComSource)
Ačkoliv nejvíce dat stále spotřebovávají videa, hraní her se stává stále datově náročnější záležitostí. Na tok dat je již dnes často výrazně náročnější než streamování videí. S rozšířením „cloud gamingu“ může spotřeba dat narůst mnohonásobě.

„V současnosti tvoří hraní her asi sedm procent internetového provozu, to se však může rychle změnit s nástupem cloudového hraní. To prozatím zastává zanedbatelnou část provozu, protože je k němu potřeba velmi stabilní a rychlý internet, avšak do budoucna se očekává jeho rozšíření. Umožňuje totiž, aby i člověk s méně výkonným počítačem hrál nejnovější a nejnáročnější hry, a to jen s pomocí propojení počítače se vzdáleným cloudem, na kterém hra běží a zpátky do počítače uživatele v reálném čase vše streamuje. Spotřeba dat při takovém hraní je ale obrovská. Zatímco například hodina streamování videí v HD kvalitě spotřebuje okolo 3 GB dat, při hodině cloud gamingu může jít až 22 GB dat,“ řekl analytik Petr Kadlec ze společnosti ComSource.

Predikce ukazují, že cloud gamingový trh by měl vzrůst ze šesti miliard v roce 2023 na 85 miliard dolarů v roce 2030. To by mohlo zásadně zvýšit tok dat v gamingu. Velkou část spotřeby dat netvoří jen hraní her, ale také jejich updaty a stahování přímo ve hře – například u Playstationu může objemem stahování každý den v průměru dosahovat až 11,3 GB. U Xboxu jde o 14,1 GB, zatímco u Steamu pouze o 2,5 GB.

Údaje vyplývají  z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.

Podobné články

Cougar Gaming: Perfektní řešení pro moderní hráče

17. 2. 2025. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: ASBIS CZ)
Značka Cougar Gaming byla založena v roce 2007 v Německu a patří mezi přední výrobce herního příslušenství, které oslovuje profesionály i nadšené hráče po celém světě. Díky kvalitnímu designu, vysoké výkonnosti a přívětivé cenové politice se produkty Cougar Gaming staly synonymem pro spolehlivost a styl. Na českém trhu je distributorem této značky společnost ASBIS CZ, která neustále přináší nové produkty, jež posouvají zážitek z hraní na vyšší úroveň. Čtěte více

Trh s herními počítači a monitory se ve 2. čtvrtletí 2024 zotavil

9. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Prodej herních počítačů zaznamenal podle IDC ve druhém čtvrtletí 2024 mírné meziroční oživení o 2,4 %. Dodalo se přibližně 10,6 milionu kusů zařízení. Robustní růst si ve sledovaném období udržel také segment herních monitorů dodávky dosáhly téměř 6,5 milionu kusů a meziročně vzrostly o 35 %. Čtěte více
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic

Hasan Koçyiğit (ViewSonic): Stavíme na vztazích s partnery i zákazníky

13. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a ViewSonic)
Hasan Koçyiğit, viceprezident pro obchod a marketing ve společnosti ViewSonic, se s námi v rozhovoru podělil o nejnovější informace související s děním v této firmě zaměřené na zobrazovací technologie. Kromě produktových novinek se můžete seznámit také s aktuální kondicí společnosti nebo o plánu stát se dodavatelem komplexních řešení a ekosystémů. Čtěte více

ViewSonic se dlouhodobě zaměřuje na inovace

24. 7. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Josef Švejda ze společnosti ViewSonic se v rozhovoru zaměřil na klíčové trendy ve spotřebitelském segmentu, jako je autonomní fungování zařízení a integrace Wi-Fi a Bluetooth konektivity. Představil také nejzajímavější produktové novinky značky a vysvětlil, proč jsou produkty ViewSonic atraktivní volbou pro resellery. Čtěte více