Využití dat pro hraní her roste. Za hodinu „cloud gamingu“ může uživatel spotřebovat až 22 GB dat
„V současnosti tvoří hraní her asi sedm procent internetového provozu, to se však může rychle změnit s nástupem cloudového hraní. To prozatím zastává zanedbatelnou část provozu, protože je k němu potřeba velmi stabilní a rychlý internet, avšak do budoucna se očekává jeho rozšíření. Umožňuje totiž, aby i člověk s méně výkonným počítačem hrál nejnovější a nejnáročnější hry, a to jen s pomocí propojení počítače se vzdáleným cloudem, na kterém hra běží a zpátky do počítače uživatele v reálném čase vše streamuje. Spotřeba dat při takovém hraní je ale obrovská. Zatímco například hodina streamování videí v HD kvalitě spotřebuje okolo 3 GB dat, při hodině cloud gamingu může jít až 22 GB dat,“ řekl analytik Petr Kadlec ze společnosti ComSource.
Predikce ukazují, že cloud gamingový trh by měl vzrůst ze šesti miliard v roce 2023 na 85 miliard dolarů v roce 2030. To by mohlo zásadně zvýšit tok dat v gamingu. Velkou část spotřeby dat netvoří jen hraní her, ale také jejich updaty a stahování přímo ve hře – například u Playstationu může objemem stahování každý den v průměru dosahovat až 11,3 GB. U Xboxu jde o 14,1 GB, zatímco u Steamu pouze o 2,5 GB.
Údaje vyplývají z analýzy Sandvine zveřejněné českou společností ComSource, která se zaměřuje na kyberbezpečnost, síťovou infrastrukturu a datovou analytiku.