Výdaje spotřebitelů v oblasti gamingu patří mezi nejrychleji rostoucí segmenty v Evropě

13. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Výdaje držitelů karet Visa na herní zábavu v Evropě vzrostly v roce 2024 meziročně o 16,7 %. To je o 40 % rychlejší tempo než celkový růst výdajů držitelů karet Visa. Výdaje na herní zábavu překonaly i jiná odvětví: růst byl o 75 % vyšší než u cestování, o 60 % než u módy a o 85 % než u divadla a kina.

Podle údajů společnosti Visa hráči utrácejí více a provádějí častější transakce než průměrní držitelé karet Visa v Evropě. Nejvyšší výdaje v oblasti gamingu zaznamenalo Španělsko, zatímco nejvíce transakcí provedli hráči v Maďarsku.

Kim Kadlec, marketingová ředitelka společnosti Visa Europe, uvedla: „Herní komunita v Evropě představuje digitálně zdatnou a dynamickou skupinu. Herní zábava je pro mladší publikum zásadní z hlediska kontaktu s ostatními vrstevníky a zdrojem kreativity, což podporuje i rostoucí vliv tvůrců herního obsahu. Jsme odhodláni pomáhat jim budovat důvěru a přispívat k prosperujícímu ekosystému."

Vzestup ekonomiky herních tvůrců

Průzkum společnosti Visa ukazuje, že tvůrci obsahu hrají stále větší roli při rozhodování hráčů o výdajích. Více než čtvrtina (28 %) hráčů uvádí, že ovlivňují jejich nákupní rozhodnutí, a více než polovina (53 %) sleduje herní influencery alespoň jednou týdně. U hráčů ve věku 18 až 24 let je toto číslo ještě vyšší – 70 %.

Zájem o tvorbu obsahu roste: 30 % hráčů streamuje nebo sdílí herní videa na sociálních sítích. Každý pátý (21 %) se považuje za tvůrce herního obsahu, přičemž 52 % zvažuje, že by se jím stalo v budoucnu. Téměř 91 % hráčů se domnívá, že kariéra herního influencera je v posledních třech letech stále atraktivnější.

Výzvy a příležitosti pro tvůrce

Tvorba obsahu se pro mnohé stává zdrojem příjmů – 41 % tvůrců už vydělává a dalších 56 % by chtělo. Mezi hlavní zdroje příjmů patří streamování (41 %), předplatné (40 %) a spotřebitelské nákupy (38 %). Tři z deseti (30 %) vydělávají více než 1 000 liber (přes 29 500 Kč) měsíčně a 96 % očekává růst svých příjmů v příštím roce.

Tvůrci však čelí výzvám, zejména v růstu publika (34 %), technickým aspektům jako přijímání plateb (36 %) a orientaci v pravidlech platforem (34 %). Mezi těmi, kdo zatím nevydělávají, jsou hlavními překážkami získávání sponzorství (35 %), tvorba poutavého obsahu (34 %) a zajištění stabilního příjmu (34 %).

Visa podporuje tvůrce jako malé podniky

Visa uznává tvůrce obsahu jako malé podniky a pomáhá jim snadno a bezpečně přijímat platby. Nabízí finanční nástroje a zdroje určené malým podnikům po celém světě. V souladu s tímto závazkem Visa nedávno uspořádala exkluzivní akci ve Varšavě, zaměřenou na herní průmysl. Akce se zúčastnilo více než 100 hostů včetně odborníků a herních moderátorů Frankieho Warda a Trevora „Quickshota“ Henryho.

Trevor „Quickshot“ Henry, herní tvůrce, uvedl: „Visa si uvědomuje, že influenceři, streameři a další tvůrci jsou ve skutečnosti malí podnikatelé. Je skvělé vidět, že jim pomáhá nejen s monetizací, ale i s budováním dlouhodobé stability."

„Hráči chtějí podporovat své oblíbené tvůrce, a proto potřebují rychlá a bezpečná platební řešení. Je skvělé vidět, že Visa tento trend reflektuje a aktivně se zapojuje," dodal Frankie Ward.

Podpora hráčů a rozvoj dovedností

Výzkum společnosti Visa také ukazuje, že hraní her podporuje nejen ekonomiku, ale také rozvíjí dovednosti hráčů. Čtyři z pěti (81 %) hráčů věří, že hraní her či sledování esportu zlepšuje jejich schopnost řešit problémy a rychle myslet. Dále se 71 % tvůrců obsahu domnívá, že tvorba herního obsahu posiluje jejich digitální a technické dovednosti.

Podobné články

Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce. Čtěte více

Bezmála 7 z 10 Čechů dává přednost elektronickým platbám

8. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Nejnovější výsledky mezinárodní studie „Postoje k platebním metodám“ zadané společnostmi REVO, MMB Platební Služby a dalšími subjekty EVO Group ukázaly, že téměř 7 z 10 Čechů při placení preferuje elektronické platby. Jako hlavní důvody uvedli rychlost a pohodlí. Čtěte více

Na změny v online prodeji se připravte včas. Zákazníkům zjednodušíte platby

24. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
V téměř celé Evropě vstoupí 31. prosince letošního roku v platnost nové evropské nařízení, které by mohlo v případě nedodržení zákazníkům znepříjemnit online platby. K tomu, aby u vás na webu mohli zákazníci nakupovat i poté, co začne platit nové nařízení, bude nutné podniknout několik kroků. Čtěte více
Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko

Online platby se mohou od roku 2021 změnit

7. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Ve většině evropských zemí vstoupí 31. prosince 2020 v platnost nařízení, podle kterého mohou banky v některých případech provádět při placení na internetu kontrolní kroky navíc. Jde o nařízení známé jako silné ověření zákazníka neboli SCA (Strong Customer Authentication), které vytvořil Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) k ochraně e-shopů a jejich zákazníků před podvody. Čtěte více