Spočívá budoucnost autentizace v tokenech?

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Společnost Visa celosvětově vydala prostřednictvím služby Visa Token Service (VTS) přes čtyři miliardy tokenů. Jde o významný úspěch, který pomáhá prohloubit zabezpečení digitálních plateb a podporuje inovace v oblasti e-commerce a rozšiřování akceptační sítě. Dosažením tokenu s číslem čtyři miliardy překonala Visa množství svých karet v oběhu. Přispělo k tomu více než zdvojnásobení počtu tokenů Visa vydaných v jednom roce.

„Tokenizace je jednoduchý, ale účinný koncept. Spočívá v ochraně citlivých údajů před podvodníky a přispívá ke zvyšování bezpečnosti digitálních plateb,” uvedl Marcel Gajdoš, generální ředitel Visa pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko. „V Česku patříme k lídrům v oblasti mobilních plateb a uvědomujeme si důležitost jejich zabezpečení. Počet institucí, které tokeny vydávají, a obchodníků a zákazníků, kteří je využívají, proto neustále roste,“ dodal.

Objem e-commerce vzrostl od začátku pandemie o více než 50 %. Společně s oblibou online nákupů roste i poptávka spotřebitelů po pohodlnějších a bezpečnějších platebních řešeních. Visa jde této poptávce vstříc právě službou Visa Token Service, která nahrazuje šestnáctimístné číslo karty Visa digitálním tokenem. Ten nemůže odemknout nikdo kromě samotné společnosti. Tímto způsobem je Visa schopna efektivně chránit citlivé údaje zákazníků před jejich zneužitím.

Tokeny chrání online nákupy

Z tokenů může profitovat celý platební ekosystém. Přinášejí do e-commerce větší bezpečnost a uživatelskou přívětivost, ze které mohou těžit nejen spotřebitelé, ale také obchodníci, vydavatelé karet a zúčtovací banky, tzv. acquireři. 

Analýza společnosti Visa ukázala, že využívání Visa tokenů vedlo mezi 8 600 vydavateli a 800 000 obchodníky ke snížení podvodů o 28 % a zvýšení míry spokojenosti o tři procenta. Obchodníci tak mohou zvyšovat objem svých prodejů a zároveň snížit výdaje spojené s náklady na řešení podvodů.

Budoucnost autentizace je v tokenech

Většina finančních aktivit dnes probíhá prostřednictvím cloudů, což s sebou nese požadavky na pokročilé bezpečnostní technologie, které ochrání citlivá zákaznická data. Budoucností je tzv. autentizace 2.0, kterou zajišťují tokeny a nástroje jako Cloud Token Framework firmy Visa. Tento systém byl navržen s cílem zvýšit bezpečnost a zákaznickou spokojenost při platbách na internetu napříč různými druhy zařízení i formami platebních styků. 

„Dosažení takto vysokého čísla vydaného tokenu je důkazem, že se společnosti Visa úspěšně daří zajišťovat bezpečné, spolehlivé a pohodlné transakce po celém světě,” uzavřel Gajdoš. „Cílem společnosti Visa je pomáhat jednotlivcům, podnikům i celým ekonomikám prosperovat. Další rozšiřování tokenizace v této misi významně pomáhá.“ 

Více informací o roli společnosti Visa v tokenové transformaci najdete zde. 

Podobné články

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

Mall.cz se přesouvá na Allegro

11. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Značka Mall 31. března 2025 dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako jsou rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a širokou nabídkou online tržiště. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více