Více než polovina českých SMB podniků uvažuje o cloudu
22. 5. 2013. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Podle průzkumu společnosti GFI Software uvažuje o přesunu alespoň části své IT infrastruktury až 56 % českých SMB podniků. Nejvíce se české podniky zajímají o cloudové služby filtrování elektronické pošty, monitoring dostupnosti a zálohování dat.
Podle lokálního průzkumu provedeného v březnu 2013 mezi prodejními partnery společnosti GFI Česká republika a Slovensko až 56 % českých malých a středních (SMB) podniků přemýšlí o tom, že by přesunuly část své IT infrastruktury do cloudu. Zbylých 44 % podniků o takovémto kroku neuvažuje – největší obavu mají z případného zneužití dat v cloudu, z nedostupnosti služeb či pomalé internetové konektivity.
Na základě průzkumu bylo rovněž zjištěno, že pokud by organizace chtěly přenést část svého IT do cloudu, pak by daly přednost filtrování elektronické pošty (65,5 %), následované monitoringem dostupnosti IT infrastruktury (51,7 %), zálohováním (41,3 %), řízením antiviru (29,3 %), archivací e-mailů (27,6 %), filtrováním přístupu k internetu (25,9 %) a nakonec správou softwarových aktualizací (15,5 %).
Za největší překážku nasazení cloudových služeb považují české podniky možnost zneužití dat, pokud nebudou „doma“ (69,5 % firem). K dalším se řadí obavy z nedostupnosti služeb či dat (výpadek internetu, poskytovatele služby apod.) – 62,7 % a pomalá dostupnost dat přes internet (59,3 %). Naopak, právní předpisy vyplývající z podnikání ve specifickém odvětví jsou překážkou pouze pro 11,9 % podniků.
„U mnoha podniků stále přetrvává mýtus, že data fyzicky uložená na podnikové infrastruktuře jsou ve větším bezpečí než data uložená v cloudu – přitom opak je pravdou,“ řekl Robert Houser, technický ředitel ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko. „Není překvapením, že nejvíce podniků by preferovalo přesunout do cloudu filtrování e-mailů – podle našich zkušeností je to právě elektronická pošta, která v rámci SMB podniků vyžaduje velkou pozornost, protože bez e-mailů dnes nedokáže fungovat žádná organizace.“
Přestože většina organizací je dnes na chodu e-mailů naprosto závislá, velice často není jejich e-mailová infrastruktura zdvojená. Produktivitu navíc negativně ovlivňuje množství nevyžádané pošty, kterou se ani v případě použití antispamového řešení na serveru nedaří zcela eliminovat. Často se také stává, že je část e-mailů odmítána ze strany příjemců mimo organizaci, například z důvodu výskytu organizace na blacklistech.
Na základě průzkumu bylo rovněž zjištěno, že pokud by organizace chtěly přenést část svého IT do cloudu, pak by daly přednost filtrování elektronické pošty (65,5 %), následované monitoringem dostupnosti IT infrastruktury (51,7 %), zálohováním (41,3 %), řízením antiviru (29,3 %), archivací e-mailů (27,6 %), filtrováním přístupu k internetu (25,9 %) a nakonec správou softwarových aktualizací (15,5 %).
Za největší překážku nasazení cloudových služeb považují české podniky možnost zneužití dat, pokud nebudou „doma“ (69,5 % firem). K dalším se řadí obavy z nedostupnosti služeb či dat (výpadek internetu, poskytovatele služby apod.) – 62,7 % a pomalá dostupnost dat přes internet (59,3 %). Naopak, právní předpisy vyplývající z podnikání ve specifickém odvětví jsou překážkou pouze pro 11,9 % podniků.
„U mnoha podniků stále přetrvává mýtus, že data fyzicky uložená na podnikové infrastruktuře jsou ve větším bezpečí než data uložená v cloudu – přitom opak je pravdou,“ řekl Robert Houser, technický ředitel ve společnosti GFI Česká republika a Slovensko. „Není překvapením, že nejvíce podniků by preferovalo přesunout do cloudu filtrování e-mailů – podle našich zkušeností je to právě elektronická pošta, která v rámci SMB podniků vyžaduje velkou pozornost, protože bez e-mailů dnes nedokáže fungovat žádná organizace.“
Přestože většina organizací je dnes na chodu e-mailů naprosto závislá, velice často není jejich e-mailová infrastruktura zdvojená. Produktivitu navíc negativně ovlivňuje množství nevyžádané pošty, kterou se ani v případě použití antispamového řešení na serveru nedaří zcela eliminovat. Často se také stává, že je část e-mailů odmítána ze strany příjemců mimo organizaci, například z důvodu výskytu organizace na blacklistech.