Většina uživatelů smartphonů neutrácí za aplikace
„Pokud už jsou uživatelé ochotni za aplikace zaplatit, pak výdaje za platby v aplikacích rostou, a to od roku 2015 až o 26 %, u výdajů za stažení aplikace je nárůst pouze 4%,“ uvedla výzkumná ředitelka Gartneru Stéphanie Baghdassarian.
Platby za stažení bývají většinou spojovány s menšími částkami. Respondenti, kteří během tří měsíců utratili 15 dolarů a více, nejčastěji utratili peníze za transakce uvnitř aplikací. „Drtivá většina aplikací má totiž ceny za stažení nastavené na 1,99 dolaru nebo méně, zatímco aktivace transakcí uvnitř aplikací většinou znamená, že uživateli se aplikace líbí a rád by za ni zaplatil více,“ vysvětlila Baghdassarian.
Výši výdajů ovlivňují také věk a pohlaví. Nejvíce utrácejí lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, a to v obou kategoriích s průměrnými výdaji za čtvrtletí na transakce v aplikacích na úrovni 19 dolarů a jejich průměrné platby za stažení aplikací jsou 13,4 dolaru. Druhou nejvíce utrácející skupinou jsou lidé ve věku mezi 35 a 44 lety, kteří rovněž utrácí více za transakce uvnitř aplikací než za jejich stažení.
„Zdá se, že čím jsou respondenti starší, tím méně chtějí utrácet uvnitř aplikace a raději by za aplikaci zaplatili přímo,“ řekla Baghdassarian. „Segment uživatelů ve věku mezi 18 a 24 lety ukazuje nižší průměrné výdaje za stažení aplikací, konkrétně 3,8 dolaru, a vysoké průměrné výdaje za transakce v aplikacích na hodnotě 12,1 dolaru. Trend bude pravděpodobně pokračovat, až bude tato skupina stárnout.“
Průzkum také odhalil významné rozdíly mezi hodnotami výdajů a používáním mezi muži a ženami u poplatků za stažení a v aplikacích. Nejen, že ženy celkově méně utrácejí za mobilní aplikace, ale také je méně používají. Jsou ale také ochotnější si aplikaci zdarma vyzkoušet dříve, než se rozhodnou, zda za ni mají utratit peníze.
„Stoupající preference spotřebitelů pro transakce v aplikacích jsou jasným znakem, že by měli marketingoví manažeři pracující pro poskytovatele aplikací více investovat do tohoto modelu, aby si zajistili flexibilitu pro upoutání pozornosti uživatelů,“ uvedla Baghdassarian.
Flexibilita modelu podnikání ale není jedinou podmínkou pro zajištění silného uživatelského zážitku. Výrobci by měli přijít na nové způsoby doručování obsahu uživatelům, stejně jako by měli vylepšit uživatelské rozhraní. „Roboti a digitální asistenti by mohli dokázat více, ale závisí to na uživatelích, kontextu a dalších podmínkách,“ dodala Baghdassarian. Nicméně nová a vylepšená místa kontaktu jsou zásadní pro úspěch jakékoliv značky.