Většina uživatelů smartphonů neutrácí za aplikace

7. 2. 2017. (redaktor: Jakub Špaček, zdroj: Gartner)
Více než polovina uživatelů chytrých telefonů neutrácí za aplikace (platby za stažení aplikací a platby za transakce v aplikacích), nicméně celkové výdaje na platby v aplikacích i nadále stoupají. Z ročního průzkumu vzešly průměrné hodnoty plateb za stažení aplikace, což bylo 7,67 dolaru, a u plateb v aplikacích průměrná hodnota dosáhla až 11,59 dolaru.

„Pokud už jsou uživatelé ochotni za aplikace zaplatit, pak výdaje za platby v aplikacích rostou, a to od roku 2015 až o 26 %, u výdajů za stažení aplikace je nárůst pouze 4%,“ uvedla výzkumná ředitelka Gartneru Stéphanie Baghdassarian.

Platby za stažení bývají většinou spojovány s menšími částkami. Respondenti, kteří během tří měsíců utratili 15 dolarů a více, nejčastěji utratili peníze za transakce uvnitř aplikací. „Drtivá většina aplikací má totiž ceny za stažení nastavené na 1,99 dolaru nebo méně, zatímco aktivace transakcí uvnitř aplikací většinou znamená, že uživateli se aplikace líbí a rád by za ni zaplatil více,“ vysvětlila Baghdassarian.

Výši výdajů ovlivňují také věk a pohlaví. Nejvíce utrácejí lidé ve věku mezi 25 a 34 lety, a to v obou kategoriích s průměrnými výdaji za čtvrtletí na transakce v aplikacích na úrovni 19 dolarů a jejich průměrné platby za stažení aplikací jsou 13,4 dolaru. Druhou nejvíce utrácející skupinou jsou lidé ve věku mezi 35 a 44 lety, kteří rovněž utrácí více za transakce uvnitř aplikací než za jejich stažení.

„Zdá se, že čím jsou respondenti starší, tím méně chtějí utrácet uvnitř aplikace a raději by za aplikaci zaplatili přímo,“ řekla Baghdassarian. „Segment uživatelů ve věku mezi 18 a 24 lety ukazuje nižší průměrné výdaje za stažení aplikací, konkrétně 3,8 dolaru, a vysoké průměrné výdaje za transakce v aplikacích na hodnotě 12,1 dolaru. Trend bude pravděpodobně pokračovat, až bude tato skupina stárnout.“

Průzkum také odhalil významné rozdíly mezi hodnotami výdajů a používáním mezi muži a ženami u poplatků za stažení a v aplikacích. Nejen, že ženy celkově méně utrácejí za mobilní aplikace, ale také je méně používají. Jsou ale také ochotnější si aplikaci zdarma vyzkoušet dříve, než se rozhodnou, zda za ni mají utratit peníze.

„Stoupající preference spotřebitelů pro transakce v aplikacích jsou jasným znakem, že by měli marketingoví manažeři pracující pro poskytovatele aplikací více investovat do tohoto modelu, aby si zajistili flexibilitu pro upoutání pozornosti uživatelů,“ uvedla Baghdassarian.

Flexibilita modelu podnikání ale není jedinou podmínkou pro zajištění silného uživatelského zážitku. Výrobci by měli přijít na nové způsoby doručování obsahu uživatelům, stejně jako by měli vylepšit uživatelské rozhraní. „Roboti a digitální asistenti by mohli dokázat více, ale závisí to na uživatelích, kontextu a dalších podmínkách,“ dodala Baghdassarian. Nicméně nová a vylepšená místa kontaktu jsou zásadní pro úspěch jakékoliv značky.

Podobné články

Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více

Prodej smartphonů letos vzroste o 2,3 %

27. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Společnost IDC odhaduje, že celosvětové dodávky chytrých telefonů v roce 2025 meziročně vzrostou o 2,3 % na 1,26 miliardy kusů. Trh by tak měl růst druhým rokem v řadě. Navíc se očekává, že trh poroste i nadále (aktuálně prognóza odhaduje vývoj do roku 2029), ačkoli pomaleji (průměrným ročním tempem CAGR 1,6 %). Čtěte více

Celosvětový prodej chytrých telefonů v roce 2024 vzrostl o 6,4 %

20. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC se celosvětové dodávky chytrých telefonů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně zvýšily o 2,4 % na 331,7 milionu kusů. Šlo o šesté po sobě jdoucí čtvrtletí růstu. Za celý rok pak trh vzrostl o 6,4% na 1,24 miliardy dodávek. Po dvou letech poklesu se tak trh dočkal konečně oživení. Očekává se, že trh bude růst i v roce 2025, i když pomalejším tempem. Čtěte více

Prodej chytrých telefonů by měl v roce 2024 vzrůst o 6,2 %

5. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějšího průzkumu společnosti IDC vzrostou celosvětové dodávky chytrých telefonů v roce 2024 meziročně o 6,2 % na 1,24 miliardy kusů. Silný růst následuje po dvou letech prudkého poklesu a je podpořen poptávkou po modernizaci zařízení. Navzdory současnému uživení trhu lze však od příštích let očekávat zvolnění a průměrný růst na úrovni 2,6 %. Čtěte více