Vánoční dárky online – různé ceny v různých zemích

25. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: PayPal)
PayPal publikoval zprávu o cenách, detailní analýzu a porovnání cen nejpopulárnějších vánočních dárků v roce 2012 v západní a střední Evropě, Spojených státech amerických a Asii.

Stejně jako v roce 2011, Spojení státy americké zůstaly i letos destinací pro ty, co hledají ty nejlepší nabídky za nejlepší ceny, zejména v oblasti elektroniky. V přímém srovnání ceny jsou stejné výrobky v USA až o polovinu levnější než v Polsku, Rumunsku, Maďarsku, České republice a na Slovensku.

Jedním příkladem je nejnovější iPhone 5, který v USA stojí kolem 11 500 Kč, zatímco v České republice ten samý iPhone 5 stojí o přibližně 7 000 Kč více a jeho konečná cena je 18 990 Kč.

Jedním z důvodů za atraktivními a dostupným cenami amerických obchodníků je klesající síla dolaru. Slábnoucí pozice americké měny dělá  online nákupy v USA výhodnými i po připočtení dalších nákladů. Například v České republice za zboží levnější než 150 euro nezaplatíte clo, ale pouze DPH, které je většinou 20 %.

I když iPhone 5 je jasným hitem a favoritem mnoha zákazníků, zcela jistě není jediným přístrojem, který lze v USA nakoupit za atraktivní ceny. Podívejme se na další populární elektroniku, jako například tablet iPad, Samsung Galaxy S III smartphone, nebo foťák Nikon D3000 DSLR:

 CZUSADEGB
iPad 412 290 Kč10 550 Kč12 900 Kč11 700 Kč
Samsung Galaxy S III11 600 Kč10 500 Kč11 300 Kč11 800 Kč
Apple iPod Touch 8GB (4. generace) 4 800 Kč3 800 Kč3 750 Kč4 650 Kč
Apple iPhone 5 32GB18 990 Kč11 520 Kč17 500 Kč15 500 Kč
Nikon D3000 7 990 Kč9 600 Kč8 750 Kč9 300 Kč

Jak vyplývá z výše uvedené tabulky, USA zůstávají nejlepším trhem pro nákup značkových výrobků. Na druhou stranu svou pozici posílila Asie a přichází s atraktivními cenami i širokou nabídkou produktů, které mají podobnou specifikaci jako značkové výrobky, ale jsou dostupné za nižší ceny.

Co bylo žádaným vánočním dárkem?

Letos děti chtěly, aby jim Ježíšek přinesl hračky. Většina z nich toužila po tabletu či podobném zařízení. Například v USA jsou dětská vánoční přání poměrně jednoduchá a většina seznamů obsahovala tablet.

Elektronika a technické novinky jsou populární u mužů, tablet se jeví jako nutnost u dětí, a co jsou ty nejlepší dárky pro ženy? Není překvapením, že ženy nejvíce ocenily kosmetiku a parfémy.

Když mluvíme o kosmetice a parfémech, potom nejžádanějšími byly vůně Dior J'adore (50 ml) nebo luxusní krém Vichy Aqualia Thermal Rich (50ml). Ceny za tyto produkty se pohybují mezi 23 a 75 euro ve většině západní Evropy, zatímco polské a americké obchody je prodávají mezi 17 – 69 euro.

Asie: nejnovější nákupní destinace pro zákazníky z Evropy

Spolu s tím, jak se v posledních letech v Evropě snižují vánoční rozpočty kvůli finanční krizi, mnoho z drahých dárků, které si zákazníci před pár lety mohli dovolit, se letos na vánoční seznam nedostaly. Řešením mohly být nabídky asijských obchodů, které nabízejí podobné a srovnatelné zboží za méně peněz.

Podle průzkumu PayPal a Lightinthebox.com, nakupují Evropané v Asii vše od elektroniky přes módu až po dárky pro celou rodinu. Za své nákupy preferují platit online, třeba použitím platební metody PayPal. Co se týče cen, většina asijských produktů je o 50 a 70 procent levnější než podobné produkty v jiných částech světa a stejně jako při nákupu z USA se neplatí při hodnotě nižší než 150 euro clo, pouze DPH.

Příkladem může být tablet, jeden z hitů letošních Vánoc. Tablet vyrobený v Asii lze koupit už za 50-60 euro za jednoduché modely, sofistikovanější s Android systémem vyjdou na 100-150 euro. Průměrný digitální fotoaparát se, podle LightIntheBox.com, pohybuje kolem 65-150 euro.

 CZUSADEGB
Oblečení
Pánské kalhoty  Adidas Firebird1 150 Kč670 Kč1 000 Kč620 Kč
Tommy Hilfiger polo t-shirt (pánské)850 Kč775 Kč625 Kč775 Kč
Ralph Lauren polo t-shirt (pánské)770 Kč500 Kč875 Kč650 Kč
Polo Lacoste2 100 Kč670 Kč1 500 Kč1 900 Kč
Levis 5012 500 Kč775 Kč1 000 Kč1 300 Kč
Obuv a doplňky
Converse M91601 290 Kč775 Kč1 000 Kč1 250 Kč
Vans WIDOW1 290 Kč675 Kč1 375 Kč925 Kč
Emu Stinger lo4 200 Kč1 925 Kč3 125 Kč2 775 Kč
Ray Ban Wayfarer RB21403 050 Kč2 100 Kč2 500 Kč2 100 Kč
Nike dunk high1 800 Kč1 500 Kč2 000 Kč1 250 Kč
Parfémy & kosmetika
Krém Vichy Aqualia Thermal Rich 50 ml420 Kč575 Kč550 Kč625 Kč
Toaletní voda Dior J'adore 50 ml1 600 Kč1 725 Kč1 750 Kč1 875 Kč
Toaletní voda Hugo Boss XY 60 ml600 Kč575 Kč875 Kč775 Kč
LANCOME MASCARA HYPNOSE720 Kč375 Kč550 Kč475 Kč
LIERAC MORPHO-SLIM Anti-Cellulite920 Kč775 Kč650 Kč625 Kč
Štítky: 

Podobné články

Marcin Glogowski, generální ředitel PayPal pro střední a východní Evropu

Jak revoluce v e-commerce ovlivnila spotřebitelská práva?

12. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Práva spotřebitelů, která byla formulována před více než půlstoletím, zůstávají dodnes platná, avšak v 21. století jejich zavedení získává zcela nový rozměr. K jejich nové interpretaci přispěly moderní technologická řešení, zejména e-commerce a m-commerce, a společnosti se tak překonávají v reakci na měnící se očekávání spotřebitelů. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Jak se české malé a střední firmy zapojují do byznysu digitální Evropy

21. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Součástí bílé knihy Small Business Growth in Europe (Růst malých firem v Evropě) je analýza vzorové sady dat zahrnující údaje o 157 636 malých firmách, které s pomocí společnosti PayPal přijímají digitální platby v 28 zemích Evropské unie. Z výsledků analýzy například vyplývá, že nezáleží na tom, kde firmy sídlí - digitální ekonomika, exportní příležitosti a řešení pro online platby jim zajišťují stejné tempo růstu. Čtěte více

E-commerce a SMB jsou motorem hospodářského růstu v Česku

26. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Podle průzkumu společností PayPal a Deloitte je motorem ekonomického růstu a expanze místních firem přechod na digitální hospodářství a růst objemu elektronického obchodu (v regionu objem tržeb přes online obchod vzrostl od roku 2007 o 200 %). Ekonomiku přitom pohánějí kupředu zejména malé a středně velké firmy. Čtěte více