Vánoce na internetu jsou rekordní
„Ve spojení s vánočními nákupy jsou nejpopulárnějšími e-shopy nákupní galerie, dále pak ty, které prodávají kosmetiku a parfémy, počítače a elektroniku a módu,“ řekl Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com. Nadprůměrný růst prosincových prodejů zaznamenává společnost především v kategoriích kosmetika a parfémy (166 %), počítače a elektronika (79 %) a zábava (57 %), zvýšený zájem se naopak vyhýbá kategoriím dům a zahrada, telekomunikace a cestování. „Například zájezdy a letenky nepatří mezi impulsivní nákupy, a pokud je někdo pořizuje jako vánoční dárek, tak s předstihem v říjnu či v listopadu,“ doplnil Robert Studený. Meziročně je znatelný pokles popularity slevových portálů, což se v listopadu projevilo v prodejích nižších o 22 %.
Zatímco v USA a ve Velké Británii jsou na internetu hlavními nákupními dny Black Friday a Cyber Monday, následující po americké Dni díkuvzdání, tak v České republice a v sousedním Německu nastává vrchol vánočních objednávek až před polovinou prosince. Ve Velké Británii je v affiliate nákupním vrcholem Black Friday (25. 11.), v USA je to Cyber Monday (28. 11.) a v Německu tzv. Green Monday (12. 12.), což je poslední pondělí, od něhož do Vánoc zbývá nejméně deset dní. „Česká republika je v tomto ohledu velmi podobná Německu, kde očekáváme, že letošní nákupní vrcholy budou dva, a to 12. a 19. prosince, což je také poslední termín, kdy značná část internetových obchodů garantuje doručení objednávek do vánoc,“ řekl Robert Studený.
Údaje vyplývají z informací české sítě pro affiliate reklamu VIVnetworks.com.