Prodej internetových nákupních galerií rostl v prosinci o 200 %
Prosincovým online nákupům (do 22. 12. včetně) v porovnání s listopadem vévodily letos kategorie Zábava (růst oproti listopadu o 82 %), kosmetika a parfémy (růst o 75 %) a nákupní galerie (růst o 42 %). Naopak pokles prodejů nastal v kategoriích Telekomunikace (-34 %) a Rodina (-4 %). „Meziročně jedinou oblastí, která v prosinci vykázala nižší prodeje, byla kategorie Zábava, která zahrnuje i slevové portály. Jejich popularita je nižší než dříve, trh se konsoliduje a někteří hráči jej opouštějí,“ čekl Robert Studený ze společnosti VIVnetworks.com.
Celkový nárůst letošních prosincových prodejů, až do 22. 12. včetně, činil v affiliate síti VIVnetworks.com 153 %. Letos byl listopad prodejně silnější než vloni, takže zatímco v roce 2015 byl růst mezi listopadem a prosincem 68 %, tak letos to bylo 49 %. „Údaje z online affiliate reklamy reflektují reálnou situaci v e-commerce a potvrzují, že letošní předvánoční období je v celé dosavadní historii českého internetového nakupování jednoznačně nejúspěšnější,“ shrnul Robert Studený.
Údaje vyplývají z informací největší české a slovenské affiliate sítě VIVnetworks.com.