V roce 2011 české e-shopy utržily 52 miliard korun

24. 2. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK a DCD Publishing)
Podle sdružení APEK vzrostly loni českým internetovým obchodům tržby meziročně odhadem o 15 procent na 52 miliard korun. Nejvíce se prodávaly počítače, mobilní telefony, oblečení, obuv a elektronika. V případě služeb šel dobře prodej letenek a vstupenek.
Foto: Sxc.hu

Meziroční nárůst Jan Vetyška z APEKu odhadl, protože v roce 2010 ještě celou oblast včetně služeb nesledovala. Pokud se podíváme na tržby bez služeb, tak potom prodeje v roce 2011 vykázaly tržby 37 miliard korun, což je oproti 2010 o čtyři miliardy Kč více.

„Zkušenost s nakupováním na internetu má více než pět milionů obyvatel ČR a nejčastěji nakupují lidé ve věku 25 až 34 let,“ řekl výkonný ředitel Asociace Jan Vetyška. „Věříme, že dosavadní růst prodeje na internetu bude mít nadále vzrůstající tendenci. K tomu by měly kromě pozitivních zkušeností sloužit také rozšiřující se služby, které internetoví prodejci svým zákazníkům nabízejí,“ dodal Vetyška.

APEK dále sdělil, že lidé při nakupování jako přepravce nejčastěji volí Českou poštu (až v 76 procentech). Tu následuje PPL s 59 procenty a Top Trans s 30 procenty. Většina obchodníků nabízí kombinaci dopravy Českou poštou a některým dalším dopravcem či vlastní dopravou.

Ačkoli jsou zákazníci doma, pro balík si nakonec musí dojít na poštu sami. Jak ukazují výsledky průzkumu, tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 % obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 procent svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit. Podle Jana Vetyšky, výkonného ředitele APEK, je důvod vždy stejný. „I přesto, že je zákazník doma a může si balík osobně převzít, poštovní doručovatelka mu automaticky vhodí do schránky oznámenku, aby si balík vyzvedl na poště, protože nebyl k zastižení. Doručovatelka nezazvoní a vůbec se nezdržuje zjišťováním, zda je zákazník doma.“

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech. Čtěte více