V lednu se v e-shopech nakupovalo téměř jako před Vánoci
V lednu lidé využívali slev a výprodejových akcích a v e-shopech tak nakupovali skoro stejně jako před Vánoci. Oproti prosinci počet objednávek kles o devět procent. Je to téměř o 16 % více, než je celoroční průměr. „I přes to, že nejvíce lidé pořizovali právě zlevněné zboží, tak hodnota jedné objednávky byla v prvním měsíci tohoto roku jen o 150 korun nižší, než kolik lidé zaplatili v prosinci. Během vánočních nákupů utratili nakupující téměř 1 800 korun, v lednu to pak bylo 1 650 korun, tedy jen o osm procent méně,“ doplnil Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet. Nejvíce lidé tradičně nakupovali elektroniku a oblečení.
Pro e-shopaře jsou povánoční výprodeje stejně důležité jako vánoční nákupy. Dá se říci, že hektické období, které odstartovalo již na začátku října, pokračovalo až do konce ledna. O tom, jak byl kdo úspěšný, rozhodoval především dobře zvládnutý on-line marketing. Mnoho provozovatelů internetových obchodů podceňuje komunikaci se stávajícími zákazníky, avšak právě o výprodejových a slevových akcích je nejlepší dát vědět všem kontaktům v databázi. Ideální je pak sdělení personalizovat například podle toho, jaké zboží v minulosti nakoupili.
„Z pohledu objednávek jsou nadcházející dva tři měsíce spíše klidnější. Toto období ale neznamená, že si e-shopaři odpočinou. Je potřeba analyzovat předchozí rok, nastavit cíle pro ten stávající. Uklidit, inovovat a modernizovat obchod,“ okomentoval Miroslav Uďan.