V e-shopech většina Čechů utratí až 5 000 Kč

23. 4. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Téměř 65 procent uživatelů utratí na internetu více než 5 000 Kč ročně a přibližně pětina více než 20 000 Kč. Vyplývá to z průzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.

Nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 procent), bílé elektro (31,2 procent) a dětské zboží (27 procent).

„Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,“ řekla Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Nejoblíbenějším zbožím v rámci kategorie móda je dámská obuv a dámská trička.“

Jakou částku jste za posledních 12 měsíců utratili na internetu?

ČRSlovensko
0 Kč0,14%0,16%
1 - 1 000 Kč 2,78%4,09%
1 001 - 3 000 Kč 11,21%14,72%
3 001 - 5 000 Kč 14,87%12,38%
5 001 - 10 000 Kč 22,56%22,37%
10 001 - 20 000 Kč 21,53%21,47%
Více jak 20 000 Kč 20,49%19,66%
Nevím/nechci odpovědět 6,41%5,15%
 

Jaké zboží či služby jste v průběhu minulého roku přes internet nakoupil/a? (lze uvést více možností)

ČRSlovensko
Oblečení, doplňky a obuv 37,93%33,72%
Bílá technika 31,21%27,50%
Dětské zboží a hračky 27,01%16,71%
Knihy 26,53%31,36%
Mobilní telefony a PDA 25,56%20,17%
Dům a zahrada 24,70%14,08%
Krása a zdraví (kosmetika, parfémy) 24,50%21,53%
TV a video 22,43%22,53%
Sportovní vybavení 20,94%16,21%
Dovolená a ubytování 19,77%15,45%
Digitální fotoaparáty a fotografické vybavení 18,74%14,50%
Lístky na koncerty, vstupenky do kin a divadel 17,63%14,55%
Počítače 17,49%13,45%
Auto-moto 14,99%17,46%
Notebooky 14,31%13,95%
Jízdenky na vlak, autobus 10,59%8,78%
Nábytek 10,04%7,12%
Jiné 9,63%6,67%
Tiskárny 9,60%6,82%
Počítačové hry 9,46%7,58%
Počítačový software 8,61%6,32%
Hudba 8,29%7,12%
Letenky 7,40%9,98%
Filmy 7,06%6,97%
GPS navigace 6,30%5,02%
Potraviny 5,14%2,51%
Sběratelské zboží 4,94%2,56%

Podobné články

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více