V e-shopech se nejvíc nakupuje během pracovní doby

24. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Téměř polovina (48 %) nákupů v e-shopech se odehraje mezi devátou ranní a třetí odpolední hodinou (nejvíce pak mezi desátou a dvanáctou). Tedy v době, kdy je většina lidí v práci. Průměrná cena objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Poměr nakupujících mužů a žen se vyrovnal, přesto muži utratí v online obchodech více.
Foto: Freeimages.com

Internetové obchody mají otevřeno doslova 24 hodin denně, přesto se téměř polovina nákupů uskuteční během pracovní doby, a to mezi devátou a patnáctou hodinou. Během těchto sedmi hodin proběhne 48 % veškerých objednávek. Nejvíce jich e-shopy zaregistrují od desíti do dvanácti hodin. Po odpoledním poklesu následuje další vlna nákupů ve večerních hodinách, kolem 21.00.

„Pro lidi zaměstnané v kanceláři s přístupem k internetu, je to ideální doba pro vyhledání, porovnání a nákup požadovaného zboží. Pokud si vyčlení čas, tak mají klid a nejsou rušeni dětmi nebo partnery,“ okomentoval Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet a doplnil: „Mezi lidmi je stále oblíbenější prohlížet si zboží nebo brouzdat v e-shopech přes mobilní zařízení. Dnes již můžeme sledovat téměř polovinu přístupů do on-line obchodů právě z tabletů a mobilních telefonů. Nicméně finální objednávky jsou ve většině případů dokončeny přes počítač. Důvodem může být i to, že mobilní zařízení používají lidé často i při jiné činnosti, jako například při sledování televize nebo během cestování MHD.”

Průměrná hodnota objednávky se pohybuje kolem 1 600 korun. Lidé začali on-line více a častěji nakupovat věci běžné denní potřeby, takže meziročně můžeme sledovat jisté snížení. Nákupům už nevévodí muži, jak tomu bývalo dříve. Poměr sil se vyrovnal. „Je to dáno tím, že internet je již součástí všedního dne a také rozšířením internetového prodeje potravin, které ženám ulehčuje práci. U starších generací, stále převládají muži, coby technicky zdatnější,“ doplnil Miroslav Uďan. Muži však stále hrají prim v tom, kolik peněz za rok utratí, což reflektuje také druh zboží, který objednávají. Je to především elektronika. Naopak ženy nakupují drobné věci do domácnosti a oblečení.

Štítky: 

Podobné články

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více