V e-shopech se nejčastěji utrácí během pracovní doby
Důvodem, proč nákupům na internetu stále vévodí muži, je částečně skutečnost, že se neradi prodírají mezi regály a ostatními lidmi. Na e-shopu mohou nakoupit kdykoli a odkudkoli, z pohodlí svého domova, během dovolené nebo z práce. Současně jim on-line nákupy umožňují okamžité porovnání cen, hodnotících kritérií či referenci. Muži kupují především elektroniku, nářadí, ale i oblečení. Ženy při nákupech potřebují zboží vidět a „osahat“ si jej. Navíc u starších generací mají ženy z internetu jistou obavu a přenechávají tyto záležitosti mužům.
S rostoucím rozšířením internetu, který se stává součástí všedního dne, se poměr žen a mužů pomalu vyrovnává. „I když se rozdíl v procentuálním rozložení zákazníků a zákaznic e-shopů postupně zmenšuje, mají stále prim v objemu utracených peněz muži, kteří na e-shopech utratí kolem 10 000 korun. Je to dáno především sortimentem, který nakupují. Ženy většinou objednávají oblečení a drobnosti do domácnosti,“ řekl Miroslav Uďan, CEO služby Shoptet.cz.
Nejvíce objednávek zaznamenávají e-shopy během pracovní doby, a to především kolem poledne. Jde samozřejmě o lidi, kteří pracují na počítačích a mají internetové připojení. „Pokud si v práci vyčlení potřebný čas, tak můžeme říci, že mají ideální podmínky na výběr a nákup. Neruší je děti, partneři a ani nemusí chvátat se svým rozhodnutím. S rozmachem chytrých telefonu a tabletů jsme také zaznamenali i větší míru objednávek z těchto zařízení. Tím, že nejsou lidé nucení být u počítače nebo notebooku, tak přes ně nakupují ve volných chvílích a při nenáročných aktivitách, jako je například sledování televize,“ uvedl Miroslav Uďan.