V e-shopech nakupuje každý měsíc 59 % mladých lidí

21. 6. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Alespoň jednou za měsíc nakupuje v e-shopech téměř polovina internetových uživatelů. Nejvíce si online nákupy oblíbili internetoví uživatelé z Prahy, nejméně potom uživatelé z Libereckého kraje. Vyplývá to z průzkumu webu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Ženy nakupují na internetu častěji. Alespoň jednou za měsíc nakupuje online 51 % žen a 44 % mužů,“ vysvětlil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Nejčastěji nakupují obyvatelé Prahy, podobně často pak nakupují v e-shopech internetoví uživatelé ze Středočeského (53 %) a Jihomoravského kraje (49 %). Naopak nejméně často se nakupuje v Libereckém a Pardubickém kraji, ve kterém uskuteční online nákup alespoň jednou měsíčně 41 % obyvatel.

Internetoví uživatelé z Prahy nakupují nejen nejčastěji, ale také nechávají za nákupy v e-shopech ročně nejvíce peněz. „Celá čtvrtina Pražanů ročně utratí na internetu více než 20 000 korun. Nejméně utratí při online nákupech uživatelé z kraje Zlínského, kde za internetové nákupy utratí ročně 20 000 Kč ani ne celá jedna desetina,” uvedl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Ve frekvenci nákupů jsou nejaktivnější mladí lidé. „Alespoň jednou měsíčně nakoupí na internetu 59 % mladých lidí do 30 let. Nakupují však zboží za nižší výslednou sumu za celý nákup. Nejvíce peněz, přes dvacet tisíc, totiž ročně na internetu utratí lidé mezi 30 a 40 lety,“ dodal Kamil Demuth.

Jak často nakupujete na internetu?ŽENYMUŽI
Alespoň jednou za měsíc51 %43 %
 
Jak často nakupujete na internetu?Alespoň jednou za měsíc
Hlavní město Praha58%
Středočeský kraj53%
Jihomoravský kraj49%
Olomoucký kraj46%
Plzeňský kraj46%
Jihočeský kraj45%
Karlovarský kraj45%
Ústecký kraj44%
Kraj Vysočina43%
Zlínský kraj42%
Královéhradecký kraj42%
Moravskoslezský kraj42%
Liberecký kraj41%
Pardubický kraj41%
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více