V Alze zboží jezdí samo a telefon obsluhuje robot
„Naše technologické zázemí nám nově umožní až dvojnásobný výtlak zboží z našeho centrálního skladu. Velká část zákazníků využívá vedle on-line komunikace telefonický kontakt, proto jsme vylepšili pro letošní předvánoční sezónu naší automatickou ústřednu o možnost získat po telefonu detailní stav objednávky,“ řekl Rudolf Žůrek, ředitel logistiky Alza.cz.
Za tři dny od spuštění automatické informační ústředny využilo těchto služeb již více než 50 % zákazníků. Systém telefonické kontroly objednávky nabízí zákazníkům nově například vyžádání stavu objednávky pomocí SMS, možnost úpravy a stornování objednávky, prodloužení rezervace nebo rekapitulace stavu objednávky, ale stále umožňuje spojení na operátory, jejichž pomoc s nákupem je pro některé zákazníky nepostradatelná.
Letošní 50 milionová investice do logistiky výrazně zrychlila jak odbavení zákazníků v pražské centrální prodejně, tak zejména distribuci produktů do všech poboček v celé České republice. Jako jediný z českých e-shopů tak dokáže Alza.cz dodat do svých kamenných prodejen po celé republice zboží ten samý den. Automatizované logistické centrum na ploše 23 000 m2 s 1,7 kilometrem dopravníkových tratí bylo vyvinuto na klíč týmem Alza.cz. Technologie používá mimo jiné princip „Goods to man“, kdy zboží je dopraveno za skladníkem, nikoliv tedy jak je běžné, že skladník běhá či jezdí pro zboží.