Třetina firem se na GDPR ještě nechystá, více než polovina neví, jaké s ním bude mít náklady
„Zajímalo nás, jak se tuzemské a slovenské firmy na novinku v ochraně osobních údajů připravují a jaké očekávají, že s ní budou mít náklady. Oslovili jsme 1 432 subjektů, nejvíce zastoupené mezi nimi byly e-shopy, firmy nabízející IT služby, koučink, marketing a reklamu, finanční služby či vzdělávání. Zastoupeny však byly i firmy například ze zemědělství, strojírenství, realit, dopravy nebo automotive sektoru,“ uvedla Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Z průzkumu vyplývá, že řada firem se na GDPR neboli Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (General Data Protection Regulation), jež vstoupí v platnost 25. 5. 2018, ještě vůbec nechystá. Tuto možnost vybralo 32,54 % dotázaných. Dalších 27,3 % respondentů pak uvedlo, že neví, co GDPR je.
„O něco více než třetina respondentů, konkrétně 37,75 %, se již na GDPR připravuje – většina je ve fázi studia materiálů, menší část analyzuje data a ještě něco málo přes dvě procenta pak implementuje úpravy. Pouze čtyři respondenti uvedli, že již mají hotovo,“ komentovala Kateřina Fišerová s tím, že 1,12 % pak v průzkumu uvedlo, že se jich nařízení netýká.
Průzkum se rovněž zajímal o to, zda mají firmy již vybraného partnera, s nímž budou při implementaci novinky v ochraně osobních údajů spolupracovat – 70,18 % dotázaných uvedlo, že partnera ještě nevybralo. Interně si GDPR plánuje řešit 23,25 % firem, zbylých 6,56 % respondentů pak již partnera vybraného má.
Poslední dotaz průzkumu směřoval na očekávané náklady v souvislosti s GDPR. „Že budou mít nulové náklady, nebo jejich výši neznají, uvedlo 800 respondentů, tedy 55,87 %. Více než třetina, přesněji 37,64 %, pak očekává náklady do padesáti tisíc korun. Od padesáti do sto padesáti tisíc to bylo 4,89 % respondentů, v rozmezí od sto padesáti do půl milionu pak jen 0,98 %. Jen devět dotázaných, což odpovídá 0,63 %, uvedlo, že předpokládá náklady vyšší než půl milionu,“ řekla Kateřina Fišerová.