T-Mobile Data Box usnadní podnikatelům a živnostníkům povinné užívání datových schránek
T-Mobile tak pokračuje v naplňování své dlouhodobé strategie pomáhat firemním zákazníkům s digitalizací jejich podnikání.
Firemní zákazníci získají díky nové službě T-Mobile Data Box přístup ke své datové schránce s řadou užitečných doplňkových funkcí. Nejzásadnější z nich je možnost zálohování zpráv, které státem provozovaný systém datových schránek poskytuje pouze komplikovanou cestou a za příplatek. Nechybí ani jednoduchý fakturační systém, funkce na evidenci DPH a snadné podávání kontrolních hlášení a odesílání přiznání k DPH.
„Povinné používání datových schránek přineslo také vznik 2,2 milionu nových ‚datovek‘ pro živnostníky a podnikatele. A řada z nich v použití datových schránek tápe nebo se neorientuje v jejich uživatelském rozhraní. Data Box vychází podnikatelům vstříc a po propojení datové schránky s webovou aplikací T-Mobile Data Box jim umožní se zprávami pracovat v naprosto přehledném prostředí a uchovávat zprávy dlouhodobě,“ uvedl Luboš Lukasík, ředitel segmentu T-Business Czech Republic.
T-Mobile Data Box si mohou všichni firemní zákazníci operátora vyzkoušet bezplatně. Následně se mohou rozhodnout pro některý z navazujících tarifů:
- Mini: 15 datových zpráv (10 příchozích a 5 odchozích) a 15 faktur (10 vystavených a 5 přijatých) – k dispozici zdarma.
- Standard: 100 datových zpráv (50 příchozích a 50 odchozích) a 50 faktur za měsíc (25 vystavených a 25 přijatých) – za 140 Kč měsíčně.
- Premium: neomezeně datových zpráv a faktur a 5 dalších uživatelů – za 290 Kč měsíčně.
Základní funkce ekonomického systému
Tarify Standard a Premium nabízejí funkce pro fakturaci, evidenci plátce DPH a vytváření a podávání přiznání k DPH i kontrolních hlášení. Faktury zde lze vytvářet doslova za pár sekund. Elektronický archiv bezpečně uchová přijaté faktury, naskenované i ofocené papírové faktury a další doklady. Na základě částek z vystavených a přijatých faktur spočítá systém ekonomický výsledek podnikání. Současně je evidován i stav zaplacení faktur a podnikatel má perfektní přehled o fakturách po splatnosti.
Automaticky vedená evidence plátce DPH poskytuje okamžitý přehled o povinných odvodech, jediným kliknutím vygeneruje přiznání k DPH s kontrolním hlášením a odešle datovou zprávou příslušnému finančnímu úřadu. T-Mobile Data Box umožňuje rovněž bezpečné sdílení účtu pro spolupráci s dalšími uživateli – např. s účetními nebo daňovými poradci.
Výhodou je i zjednodušení každodenní práce a přehlednější sledování nákladů. Vybraný tarif bude fakturován jednoduše v pravidelném měsíčním vyúčtování služeb T-Mobilu.
Trvalé uchování datových zpráv
Pro většinu živnostníků a podnikatelů budou zásadní především funkce časově neomezeného uchovávání datových zpráv. V systému datových schránek jsou totiž všechny zprávy nenávratně smazány po 90 dnech od jejich doručení (delší uchovávání umožňuje pouze placená funkce).
„Podpora digitalizace a elektronické komunikace je ze strany státu rozhodně krok správným směrem, ale prostředí systému datových schránek je zastaralé, a ne příliš efektivní. T-Mobile Data Box tento problém řeší a navrch přidává základní funkce ekonomického systému pro živnostníky a drobné podnikatele. Splnění nové povinnosti je tak pro naše zákazníky mnohem jednodušší,“ dodal Lukasík.
T-Mobile Data Box je dostupný stávajícím i novým firemním zákazníkům prostřednictvím webových stránek. Jde o personifikované řešení pro zákazníky T-Mobilu postavené na internetové službě +4U OSVČ od společnosti Unicorn Systems. Po přihlášení přes portál T-Mobile Moje firma lze pořídit licenci do této služby a zdarma vše vyzkoušet.