Storyous pronajme EET pokladny pořadatelům letních festivalů
S nadcházejícím květnem se tradičně pomalu začíná rozjíždět česká festivalová sezona. Letos by v České republice měly proběhnout stovky kulturních akcí včetně asi desítek vícedenních festivalů, na kterých bude poprvé platit povinnost evidovat tržby. Podle odhadů se na nich protočí až milion návštěvníků, přičemž finance, které utratí za občerstvení, tvoří zásadní část příjmů akcí. Festivaly lze z pohledu evidování plateb kvůli podmínkám považovat za rizikové akce a špatně zvolené EET řešení může kvůli prostojům nebo špatnému fungování způsobit ztráty na obratu v řádech desítek procent.
Storyous proto spouští program pronájmu svých ozkoušených gastronomických systémů, které mají posloužit právě festivalům a dalším sezónním akcím. Týdenní pronájem začíná již na necelé tisícikoruně. Nabídka míří především na prodejce občerstvení, merchendisingu, cateringové společnosti anebo přímo organizátory festivalu. Gastronomické pokladny Storyous fungují již v tisícovce restaurací a běžně je využívají například stánkaři.
„Ztráty způsobené neergonomickými nebo neznačkovými EET pokladnami máme doložené právě od prodejců, kteří mluvili zhruba o jedné pětině běžné tržby. Největší prostoje tak nepřináší paradoxně komunikace se servery finanční správy, ale špatné ovládání pokladny, platebního terminálu a tiskárny nebo jejich časté zamrzání či restarty,” uvedl Jan Adámek, šéf marketingu Storyous.
Festivalový provoz má na rozdíl od trhů navíc další specifika. Nárazovou frekvenci objednávek o malých hodnotách a s nimi spojené vydávání jednotlivých účtenek, extrémní provoz v exteriérech za každého počasí, ale také nutnost hlídat zásoby v reálném čase či rychle zaučovat brigádníky v obsluze systému.
Storyous hodlá poradit také s komplikovanou právní stránkou věci. Na festivalech se totiž spojuje hned několik modelů evidence i různé požadavky ze strany zákona. Část stánkařů bude moci například využívat výjimky a neevidovat vůbec. Na druhou stranu stále není jasné, jak se postavit například k občerstvení, prodávanému do zálohovaných obalů (vratných kelímků). Nezajímavá není ani možnost zajistit si díky Storyous podrobné vyhodnocení úspěšnosti prodejů i kvalit servisu. Tedy například rychlosti obsluhy nebo zájmu o jednotlivé stánky a jejich zboží.
„Náš gastronomický systém pochopitelně dokáže vyhodnotit zájem zákazníků v čase o jednotlivé položky a zajistit přehlednou ekonomickou analýzu. Jednoduše zjistíte, kolik minut před začátkem nebo koncem koncertu a jak moc je vytížená infrastruktura u dané stage. Taková analýza se může stát klíčovým podkladem pro plánování zásobování na následující ročníky,” zakončil Adámek.