Společnost Allegro dokončila akvizici MALL Group a WE|DO
Akvizice zároveň poskytne desítkám milionů spotřebitelů v EU pohodlný přístup k širšímu sortimentu, výhodným cenám a kvalitnímu doručování zboží napříč zeměmi.
„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé EU a dnes už společně s MALL Group a WE|DO dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popsal generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts. „Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Žádný online hráč dnes nenabízí takto trvale konkurenceschopné ceny, a tak velký výběr pro nakupující v celém regionu a my společně chceme tuto mezeru zaplnit. Naším cílem je stát se jedničkou v online nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny. Něčeho takového se dosahuje nejlépe se zapojením místních partnerů z řad malých a středních podniků. Úspěch tržiště Allegro, který šel vždy ruku v ruce s úspěchem polských podnikatelů, bude skupina replikovat všude, kde bude působit.”
Spojení rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem. Pod jednu střechu přináší řadu zavedených regionálních značek – včetně MALL, WE|DO, mimovrste, czc.cz a samozřejmě Allegro, Ceneo, eBilet a One – a zároveň spojuje zkušený mezinárodní tým více jak 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.
Allegro posílí partnerský prodej, tedy 3P byznys, skupiny MALL Group a akceleruje tak celkový růst, zatímco obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a také řadu věrnostních výhod, jako je doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Obchodníci zároveň získají přístup k bezproblémovému prodeji, inovativním řešením nebo marketingovým nástrojům, přičemž všechny strany budou díky bezkonkurenčnímu logistickému řešení, které skupina poskytuje, těžit také z možnosti využít nejkvalitnější možné doručení.
„Od počátku našich diskuzí jasně vidím, jak moc se k sobě naše skupiny hodí a jak skvěle se Allegro a MALL Group doplňují,“ řekl generální ředitel MALL Group Jan Hanuš. „Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Společně tvoříme šampiona v oblasti e-commerce a především sdílíme to hlavní – inovativní přístup k e-commerce, v rámci kterého je na prvním místě vždy zákazník. Společně chceme stavět na tom nejlepších z našich světů a rozšířit náš jedinečný model tak, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy stále nákupní destinací číslo jedna.“
„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky,” dodal generální ředitel WE|DO Daniel Mareš. „WE|DO se tímto partnerstvím otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mj. přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je neustálé zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na špičkové doručovací služby v logistice poslední míle. Věřím, že se otevírá nová kapitola plná příležitostí nejen pro naše klienty, ale i pro naše zaměstnance a více než 300 kurýrů,“ poznamenal Mareš. WE|DO momentálně nabízí doručení do 1 200 výdejních míst a více než stovky výdejních boxů.
Platformy a společnosti se budou sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty skupiny bude zahájena okamžitě. Fúze díky využívání funkcí a předností jednotlivých spojovaných společností celkově rozšíří zdroje příjmů, přičemž hlavní ambicí bude stát se preferovanou destinací pro online nakupování v celé oblasti, kde skupina působí.
Podrobnosti o transakci
Skupina Allegro zaplatila celkem 881 milionů eur za nákup 100% podílu společností Mall Group a WE|DO. Tato částka se skládala z následujících transakcí:
- Skupina Mall Group byla získána za 867 milionů eur, přičemž 53 % částky bylo financováno z hotovosti a nového dluhu v celkové výši 459,5 milionu eur a zbývajících 47 %, tj. 407,5 milionu eur, bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu v přibližně 12,11 eur za akcii.
- Společnost Allegro.pl koupila společnost WE|DO za 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.
Uvedená cena stále podléhá dříve oznámené úpravě ve výši 50 milionů eur na základě konkrétních krátkodobých cílů pro finanční rok skupiny Mall končící 31. března, její uplatnění je však nepravděpodobné.