Spokojenost s používanými digitálními nástroji přináší o 30 % lepší výsledky

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Lidé, kteří jsou v práci spokojení s používanými digitálními technologiemi, dosahují svých pracovních cílů o 30 % častěji. Ukázal to průzkum State of Sales and Marketing Report společnosti Pipedrive, která vyvíjí stejnojmennou CRM platformu. Obchodní profesionálové podle něj v práci nejvíc touží po AI. Tu zatím ale používají především malé firmy.

„Zavádění digitálních nástrojů se přímo promítá do prodejních úspěchů. Technologie pomáhají nejen automatizovat repetitivní úkoly, ale také zefektivňují prodej. Abyste se mohli rozhodovat, které leady jsou pro vás v daný okamžik nejdůležitější a kdy je při prodeji nejlepší čas dělat jednotlivé kroky, potřebujete mít správné a aktuální informace. A mít v nich dokonalý přehled. Když obchodníci používají technologie, které tohle udělají za ně, uvolní se jim kapacita na budování osobních vztahů. Ty jsou při uzavírání obchodů neocenitelné,“ uvedl Sean Evers, viceprezident pro prodej a partner ve společnosti Pipedrive.

V práci ovšem nestačí moderní technologie jenom zavádět, ale je třeba také hlídat, že jsou s nimi uživatelé skutečně spokojení. Platí to minimálně mezi obchodníky, jak zjistila společnost Pipedrive. Z těch, kdo jsou s technologiemi používanými v práci „velmi spokojení“, svých pracovních cílů dosahuje 82 %, nespokojení uživatelé dosahují cílů ale jen v 62 %.

Další cestou ke spokojenosti je pak podle Agura Jõgiho, CTO společnosti Pipedrive, edukování zaměstnanců. „Průběžné školení zaměstnanců, jak digitální nástroje efektivně využívat, může zvýšit produktivitu a zlepšit vztahy se zákazníky,“ uvedl a doplnil, že „zavedení těchto technologií nejen zefektivňuje provoz, ale také umožňuje malým podnikům efektivněji konkurovat na dnešním rychle se rozvíjejícím trhu.“

Podceňovaná práce s daty

Naprostá většina obchodníků moderní digitální nástroje ve své práci používá. Tři čtvrtiny z nich jsou nimi také „spokojené“ nebo „velmi spokojené“. Nejčastěji obchodníci používají CRM platformy disponující možnostmi automatizace (81 %). Na druhém místě v oblíbenosti se umístila automatizace e-mailového marketingu a umělá inteligence, byť druhá z těchto technologií existuje mnohem kratší dobu. Méně často obchodníci používají na aktivitě založenou automatizaci work-flow, automatizaci generování leadů, agregování dat a cenové nabídky. Vůbec nejméně oblíbené jsou nástroje pro automatickou analýzu a prognózování, používá je pouze 13 % obchodníků.

Pipedrive v průzkumu také zjišťoval, jaké nástroje z těch, co zatím nepoužívají, by obchodníkům pomohly nejvíc. Jako odpověď na otázku, která technologie by měla při zavedení v jejich firmě největší pozitivní dopad na práci, uvádí nejvíce dotázaných AI nástroje (38 %). Na druhém místě v teoretickém zlepšení pracovních výsledků skončily CRM platformy, dále pak automatické generování leadů, automatizace cenových nabídek, e-mailového marketingu, work-flow, agregování dat a na posledním místě opět automatická analýza a prognózování (22 %).

Umělá inteligence a její využití pro práci s daty, jejich analýzu a dělání prognóz, má ale potenciál, který prodejci možná podceňují, jak naznačil Jõgi: „Nástroje umělé inteligence mají obrovský potenciál, profesionálové v oblasti prodeje v nich vidí velký pozitivní dopad na výkonnost a výsledky. Při používání AI pro prognózování získávají prodejci v reálném čase přístup k informacím postaveným na datech. Díky tomu se mohou lépe rozhodovat a lépe tvořit obchodní strategie. AI řešení mohou předpovídat trendy trhu, pomoct lépe využívat zdroje a identifikovat nové příležitosti k růstu.“

AI revoluci táhnou ti nejmenší

Nástroje umělé inteligence využívá už 42 % firem s deseti a méně zaměstnanci. Z firem do sta zaměstnanců používá AI 37 % a z těch nad sto zaměstnanců jenom 23 %. Rozdíl v zavedenosti AI mezi malými a velkými podniky je dán jednak tím, že do velkých týmů je obtížnější přinášet novinky, jednak tím, že malé firmy sahají po AI právě proto, že jsou tak malé. Lidé v nich často zastávají vícero rolí a umělá inteligence jim pomáhá využít své kapacity na maximum.

Informace o preferovaných a využívaných technologiích pochází z mezinárodního průzkumu State of Sales and Marketing Report, který v lednu a únoru 2024 už počtvrté uskutečnila společnost Pipedrive. Do průzkumu za rok 2023/2024 se zapojilo 948 podnikatelů a odborníků z oblasti prodeje a marketingu z 85 různých zemí, a to jak ze startupů, tak i malých, středních a velkých firem.

Podobné články

Jakub Opálka (Salesforce): AI přináší do oblasti CRM systémů zásadní změny

11. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Rozhovor s Jakubem Opálkou, territory managerem společnosti Salesforce, odhaluje vliv umělé inteligence (nejenom) na svět podnikových CRM systémů. Kromě dopadů a využití AI v oblasti CRM platforem jsme hovořili také o bezpečnosti dat, které AI svěřujeme, nebo o vnímání důvěry v digitální éře. Prostor dostalo i působení společnosti Salesforce na českém trhu. Čtěte více

Konec chatbotů? Salesforce představil nové AI agenty Einstein SDR a Einstein Sales Coach

10. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce představila dva nové plně autonomní prodejní agenty Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent a Einstein Sales Coach Agent. Tyto inteligentní nástroje, které budou k dispozici v říjnu, jsou postaveny na systému Salesforce Einstein 1 Agentforce a pomáhají prodejním týmům urychlit růst tržeb. Čtěte více

IBM a Salesforce rozšiřují partnerství na podporu otevřených a důvěryhodných AI ekosystémů

6. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Rozšířené strategické partnerství propojí možnosti platformy IBM watsonx AI and Data Platform s platformou Salesforce Einstein 1 a zajistí tak větší výběr a flexibilitu při nasazování AI a správě dat. Týmům to umožní přijímat rozhodnutí založená na datech a další opatření přímo v průběhu jejich práce. Čtěte více
Jaroslav Luc, specialista na digitální transformaci a automatizaci firem v Enehano Solutions

Migrace českých firem do cloudu pokračuje. Čeho se obávají a co je pravda?

5. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Enehano Solutions)
Během pár let musí více než tisícovka tuzemských firem přejít do cloudu. Důvodem je transformace populárního podnikového softwaru SAP a ukončení podpory stávajícího necloudového řešení na konci roku 2025. Většina firem se tohoto dlouho odkládaného kroku ale stále obává. Jaké mají důvody a jaká je dnes realita? Čtěte více