Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu

10. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 4 000 eur do tří bezúročných splátek.

Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.

Česká e-commerce se po několika hubených letech opět rozjíždí – podle dat Heureky dosáhla v loňském roce obratu 194 miliard, což je meziroční nárůst o 5 %. Zákazníkům se opět vrací kupní síla – z let utahování opasků jim ovšem zůstal návyk dvakrát obrátit každou korunu. Zároveň se konstantou v rovnici zákaznického uvažování stali i zahraniční, často mimoevropští obchodníci a tržiště, kteří sice nekonkurují kvalitou, ale cenou – a ta je pro českého i slovenského zákazníka stále důležitým faktorem. Obchodníci tak potřebují maximálně využít potenciál lokálního trhu a oslovit více zákazníků. Lokální trh ovšem nemusí nutně znamenat pouze ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní přináší svůj nákup na Třetinu na Slovensko.

„Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ řekl Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 % a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení, který jim umožní zvládnout nenadálý výdaj bez díry v rodinném rozpočtu nebo třeba koupit kvalitnější zboží, které bude lépe sloužit či déle vydrží, aniž by rozpouštěli své úspory.“

Postupné představování služeb Skip Pay bude pro slovenský trh klíčové – narozdíl od českého trhu je na Slovensku asi „jen“ okolo 13 900 e-shopů na přibližně 5,5 milionu obyvatel, tedy poměrně méně než v Česku. V menšině jsou zejména nadšenecké e-shopy – ty se do e-commerce vůbec nepouštějí. Mnohem větší oblibě se také těší tradiční platba v hotovosti.

„Mimo kamennou prodejnu je na Slovensku stále poměrně rozšíření dobírka – v kontrastu s tím ale roste obliba online platebních metod. Pro Slováky, stejně jako pro Čechy, je důležitá bezpečnost nákupu, rychlé doručení a možnost bezproblémového vrácení. A samozřejmě dají i na reference,“ uvedl Kotrlík.„Naše obchodní partnery prověřujeme, zákazníci k nim tak mohou získat o to větší důvěru.“

Uspět na slovenském trhu nemusí být složité ani pro český e-shop

Řada českých obchodníků chce maximálně využít potenciál podobnosti obou trhů a proniknout i na ten slovenský. Nemusí to pro ně být složité. A benefit v podobě platby zboží v hodnotě až 4 000 eur, kterou si zákazník rozloží do tří bezúročných splátek, není vyhrazen jen pro české obchodníky expandující na Slovensko.

„Očekáváme, že slovenský trh pořádně poznáme až praxí, a počítáme s tím, že naše portfolio služeb na Slovensku časem rozšíříme a upravíme na míru potřebám slovenského trhu – zatím to ale vypadá, že s nákupem na Třetinu jsme rozhodně na správné cestě,“ řekl Kotrlík.

Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů

„Máme radost, že můžeme našim slovenským obchodníkům přinést platbu na Třetiny přes Skip Pay – metodu, která si v Česku získala velkou popularitu a nyní ji zavádíme i na Slovensku. Díky ní mohou e-shopy nabídnout zákazníkům možnost rozložit platbu na tři části bez navýšení, což podporuje větší ochotu nakupovat a zvyšuje jejich tržby. Tuto možnost nyní může využít přes 6 000 slovenských e-shopů, které s GoPay přijímají platby v eurech,“ poznamenal Petr Vaněk, CEO GoPay.

Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb. Samozřejmě ale chce dostat za své peníze maximum a využít je maximálně efektivně, což mu umožňuje právě nákup na Třetinu.

Podobné články

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Fintech Skip Pay spojil síly s platební bránou GoPay

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Platební brána GoPay nově nabízí placení prostřednictvím odložených plateb Skip Pay. Zákazníci je nyní najdou na více než 33 000 českých e-shopech, tedy většině e-shopů v Česku. Odložená platba jim umožní rozdělit si nákup do tří bezúročných splátek nebo si celou platbu zdarma odložit až o 30 dní. Čtěte více

Nákup na Třetinu od Skip Pay přichází do kamenných obchodů

7. 6. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Zaplatit za počítač nebo jiné zboží třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané „platby na třetiny“, velice dobře známý z online obchodů, nyní míří také do kamenných prodejen. Čtěte více

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

2. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, i když očekávají reálný růst mezd. Čtěte více