Skip Pay jde na Slovensko, nabídne nákup na Třetinu
Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
Česká e-commerce se po několika hubených letech opět rozjíždí – podle dat Heureky dosáhla v loňském roce obratu 194 miliard, což je meziroční nárůst o 5 %. Zákazníkům se opět vrací kupní síla – z let utahování opasků jim ovšem zůstal návyk dvakrát obrátit každou korunu. Zároveň se konstantou v rovnici zákaznického uvažování stali i zahraniční, často mimoevropští obchodníci a tržiště, kteří sice nekonkurují kvalitou, ale cenou – a ta je pro českého i slovenského zákazníka stále důležitým faktorem. Obchodníci tak potřebují maximálně využít potenciál lokálního trhu a oslovit více zákazníků. Lokální trh ovšem nemusí nutně znamenat pouze ten český. Skip Pay, fintech od ČSOB, proto nyní přináší svůj nákup na Třetinu na Slovensko.
„Česká a slovenská e-commerce jsou v lecčems spojené nádoby – srovnatelná cenová hladina, podobně konzervativní přístup k financím a samozřejmě potřeba konkurovat nadnárodním gigantům. Řada našich partnerů je aktivní i na Slovensku a my jim proto chtěli dát příležitost nabídnout zákazníkům stejné služby a oslovit je i jinak než jen cenou,“ řekl Richard Kotrlík, CEO Skip Pay. „Z našich dat vyplývá, že zájem o Třetinu, respektive objem plateb, vzrostl loni v Česku o 407 % a proto jsme pro slovenský trh zvolili jako první naši službu právě rozloženou platbu. Ta je pro odloženou platbou dosud nepolíbené zákazníky i nejvíce pochopitelná – nákup na tři části bez navýšení, který jim umožní zvládnout nenadálý výdaj bez díry v rodinném rozpočtu nebo třeba koupit kvalitnější zboží, které bude lépe sloužit či déle vydrží, aniž by rozpouštěli své úspory.“
Postupné představování služeb Skip Pay bude pro slovenský trh klíčové – narozdíl od českého trhu je na Slovensku asi „jen“ okolo 13 900 e-shopů na přibližně 5,5 milionu obyvatel, tedy poměrně méně než v Česku. V menšině jsou zejména nadšenecké e-shopy – ty se do e-commerce vůbec nepouštějí. Mnohem větší oblibě se také těší tradiční platba v hotovosti.
„Mimo kamennou prodejnu je na Slovensku stále poměrně rozšíření dobírka – v kontrastu s tím ale roste obliba online platebních metod. Pro Slováky, stejně jako pro Čechy, je důležitá bezpečnost nákupu, rychlé doručení a možnost bezproblémového vrácení. A samozřejmě dají i na reference,“ uvedl Kotrlík.„Naše obchodní partnery prověřujeme, zákazníci k nim tak mohou získat o to větší důvěru.“
Uspět na slovenském trhu nemusí být složité ani pro český e-shop
Řada českých obchodníků chce maximálně využít potenciál podobnosti obou trhů a proniknout i na ten slovenský. Nemusí to pro ně být složité. A benefit v podobě platby zboží v hodnotě až 4 000 eur, kterou si zákazník rozloží do tří bezúročných splátek, není vyhrazen jen pro české obchodníky expandující na Slovensko.
„Očekáváme, že slovenský trh pořádně poznáme až praxí, a počítáme s tím, že naše portfolio služeb na Slovensku časem rozšíříme a upravíme na míru potřebám slovenského trhu – zatím to ale vypadá, že s nákupem na Třetinu jsme rozhodně na správné cestě,“ řekl Kotrlík.
Aktuálně mohou zákazníci využít Třetinu na e-shopech, jako je Invia, Travelking, Benlemi, Olivie nebo třeba DroneRepublic. Postupně bude Skip Pay Třetinu spouštět kromě jednotlivých e-shopů i na platebních branách. V průběhu března bude Třetina od Skip Pay k dispozici i na platebních branách GoPay a Comgate, čímž se rozšíří na tisíce potencionálních e-shopů
„Máme radost, že můžeme našim slovenským obchodníkům přinést platbu na Třetiny přes Skip Pay – metodu, která si v Česku získala velkou popularitu a nyní ji zavádíme i na Slovensku. Díky ní mohou e-shopy nabídnout zákazníkům možnost rozložit platbu na tři části bez navýšení, což podporuje větší ochotu nakupovat a zvyšuje jejich tržby. Tuto možnost nyní může využít přes 6 000 slovenských e-shopů, které s GoPay přijímají platby v eurech,“ poznamenal Petr Vaněk, CEO GoPay.
Doplněk je taktéž k dispozici na Shoptetu. Zájem projevují i další partneři, kteří vnímají potenciál Třetiny oslovit zákazníka, jenž nejde prvoplánově po ceně a vyžaduje kvalitu zboží i služeb. Samozřejmě ale chce dostat za své peníze maximum a využít je maximálně efektivně, což mu umožňuje právě nákup na Třetinu.