Sedm digitálních trendů roku 2019

22. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Tváří v tvář digitálnímu chaosu, který vznikl během dvou desetiletí rychlého růstu technologií a inovací, lidé a firmy přehodnocují své skutečné potřeby, uvádí nová zpráva o digitálních a technologických trendech v byznysu Fjord Trends 2019, kterou právě představuje společnost Accenture. Zásadní přehodnocení podle ní vede k novému přístupu k technologiím, který klade důraz na lidské hodnoty.

Po letech investic do inovací se začínají firmy více zajímat o pocity zákazníků. Zatímco se lidé dosud dožadovali novinek, vzrušujících zážitků a okamžitého uspokojování potřeb, nyní uprostřed rušného světa více touží po klidu a hodnotách. Lidé a firmy si pokládají otázku, čeho si opravdu cení a odmítají produkty a služby, které neodpovídají jejich požadavkům – což zásadně mění povahu vztahů k technologiím a značkám.

„Digitalizace je nyní ve znamení generálního úklidu: nastal čas, kdy se rozhodujeme, zda má něco pro nás a náš život skutečněnějakou hodnotu a význam,“ řekl Mark Curtis, spoluzakladatel a ředitel péče o zákazníky ve Fjord. „Digitalizace již není žhavou novinkou, ale součástí našeho běžného života. Ve snaze o očistu si lidé více vybírají, jaké produkty a služby začlení do svého každodenního života a odstraňují ty, které jim nic nepřinášejí.“

Tento posun v myšlení má závažné důsledky a vytváří obrovské příležitosti pro firmy i zákaznické zkušenosti, uvádí zpráva. Je na čase provést inventuru a přehodnotit produkty, služby, zkušenosti a zážitky, které lidé skutečně chtějí, a které pro ně mají nějakou hodnotu.

„V roce 2019 budou úspěšné ty firmy, které budou přinášet smysl, hodnotu a význam nejen jednotlivcům, ale i celému světu,“ prohlásil Brian Whipple, CEO Accenture Interactive. „U vytváření hodnot nebude záležet na kvantitě, ale na kvalitě. V souladu s naším posláním pomáhat našim klientům vytvářet a poskytovat jejich zákazníkům ty nejlepší zákaznické zkušenosti věříme, že letošní trendy podpoří naší hlavní zásadu, že nejlepší zážitky jsou ty, díky kterým se nám bude žít lépe, produktivněji a smysluplněji.“

Zpráva Fjord Trends 2019 zkoumá sedm trendů, které budou pravděpodobně formovat další generaci zážitků a radí firmám, jak se připravit na budoucí příležitosti

1. Mlčeti zlato: Jsme přehlceni informacemi a zážitky, což se negativně odráží na našem zdraví. Značky musejí nalézt způsoby, jak oslovit zákazníky, kteří touží po klidné oáze v dnešním rušném světě.

2. Poslední kapka: Dost bylo řečí. Lidé očekávají produkty a služby, které budou mít prvek udržitelnosti a budou odmítat ty, které jej nemají.

3. Minimalizace dat: Lidé a firmy se neshodují na tom, jaká je hodnota osobních dat. Je klíčem k překlenutí této propasti transparentnost?

4. Ve městě o krok napřed: Elektrické koloběžky nebo drony zásadně mění mobilitu ve městech. Je ale na čase v této oblasti sjednotit ekosystémy, které budou bojovat proti chaosu a budou vyhovovat potřebám v reálném čase.

5. Paradox inkluze: Rok 2018 byl rokem volání po řešení rozmanitosti potřeb. Ale jak navrhovat produkty pro všechny, bez toho abychom někoho neúmyslně nevyloučili? Přestaňte lidi kategorizovat a změňte přístup ke všem.

6. Vesmírná odysea: Prostory pro práci a podnikání potřebují digitální změnu. Je čas přehodnotit naše postoje a nástroje pro navrhování prostor.

7. Syntetická realita: Žijeme v novém světě, ve kterém je realita umělá, syntetická. Vytváříme si stále uvěřitelnější syntetickou realitu, kde používáme například simulaci hlasu. Firmy se snaží na ní vydělat a zároveň zvládat rizika, která přináší.

„Příležitosti pro smysluplné a uvědomělé přístupy, které budou převratné pro mnoho oblastí, jsou nyní větší, než kdy jindy,“ řekl Curtis. „Jsme na vrcholu tvůrčí revoluce: máme příležitost přehodnotit naše produkty a služby tak, aby nebyly lhostejné ke světu, ve kterém žijeme a stejně tak ani k lidem.“ 

Fjord Trends 2019 těží z myšlenek více než tisícovky vývojářů a designérů z 28 studií z celého světa. Zpráva je sestavena za základě přímých pozorování, výzkumu založeného na faktech a na práci s klienty. Celou zprávu najdete na trends.fjordnet.com.

Štítky: 

Podobné články

Jak technologické trendy ovlivní podnikání v příštích letech

18. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Nová zpráva Tech Vision 2023 společnosti Accenture identifikuje čtyři klíčové technologické trendy, které nejvíce ovlivní podnikání v následujících několika letech. Jsou jimi generativní AI, efektivní využití dat a jejich transparentnost, digitální identita a zrychlující se vztah mezi vědou a technologiemi. Čtěte více

Firmy „jsou mimo“ – chování zákazníků se mění rychleji, než obchodníci dokáží reagovat

12. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Podle nového průzkumu společnosti Accenture se naprostá většina (88 %) vedoucích pracovníků firem domnívá, že se zákazníci a zaměstnanci mění rychlejším tempem, než s jakým se tomu firmy dokáží přizpůsobit, čímž dochází k tzv. „krizi relevance“. Čtěte více

Generální ředitelkou české pobočky Accenture se stala Lenka Madliaková

5. 9. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Novou generální ředitelkou české pobočky Accenture se od 1. září 2022 stala Lenka Madliaková. Ve funkci nahradila dosavadního ředitele Roberta Libonatiho. Madliaková se nové role ujímá po více než 21 letech práce v oblasti technologického poradenství. Čtěte více

Propojení fyzického a virtuálního světa bude stále těsnější

12. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Accenture)
Metaverse Continuum – ekosystém digitálně-reálných světů a obchodních modelů – zcela změní způsob, jakým nynější svět funguje i jak v něm lidé komunikují, a to prostřednictvím propojení nových technologií, jakými jsou rozšířená realita, blockchain, digitální dvojníci či edge computing. Jaké další vize nás podle studie studie Accenture Technology Vision 2022 čekají? Čtěte více