Rhybářům roste chuť na LinkedIn a e-shopy

28. 4. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kaspersky)
V březnu se podle Kaspersky Lab na spamové scéně dařilo zvyšovat podíl phishingových útoků na internetové obchody (nárůst o 8,9 % na 12,8 %), přičemž nejoblíbenějšími jsou stále útoky na sociální sítě (23,5 %).

V březnu riskovali prozrazení osobních dat „rhybářům“ například uživatelé LinkedInu. Objevilo se i velké množství škodlivých příloh poslaných „jménem“ známých finančních institucí. Obsahovaly často malware, který sbíral cookies či hesla z e-mailových programů a posílal je na vzdálené servery ovládané kybernetickými zločinci.

Profesně orientovaná sociální síť LinkedIn roste a nedávno dosáhla 300 milionu uživatelů. Hromadná mailingová kampaň zaměřená na den Svatého Patrika jim v březnu nabízela prémiový účet zdarma s odkazem, který směřoval na phishingovou stránku. Pokud uživatel zadal své přihlašovací údaje, dostaly se do rukou podvodníků.

Po sociálních sítích jsou v žebříčku oblíbenosti rhybářů e-mailové a chatovací služby (16,6 %). Podíl zneužití vyhledávačů (14,4 %) a finančních a platebních organizací (13,2 %) oproti únoru klesl o 2 a 3,5 procentního bodu. Na pátém místě jsou internetové obchody (12,8 %).

Zdroje spamu podle zemí

Čína byla hlavním zdrojem spamů s 24,6 %, což je od února nárůst o 1,7 procentního bodu. USA byly druhé se 17 %, o 2 procentní body výše než v únoru, a Jižní Korea třetí s 13,6 %, což je měsíční nárůst o 0,8 procentního bodu.

Podíl spamu na celosvětovém e-mailovém provozu klesl v březnu o 6,4 procentního bodu na 63,5 %.

Štítky: 
Spam, Kaspersky

Podobné články

Novým trendem spamových zpráv se stává zneužití dvoufaktorové autentizace

17. 2. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Jedním z hlavních trendů spamových e-mailů bude v roce 2023 zneužití dvoufaktorové autentizace. S nevyžádanou poštou se přitom setkává drtivá většina uživatelů, kteří v lepším případě tráví svůj pracovní čas filtrováním a mazáním spamů a v horším případě klikáním na nebezpečné odkazy či poskytováním citlivých údajů na základě falešných žádostí. Čtěte více

Spamu a phishingu v prvním čtvrtletí vévodily falešné pracovní nabídky

27. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
Odborníkům ze společnosti Kaspersky Lab se v prvním čtvrtletí tohoto roku podařilo odhalit velké množství propracovaných spamů, které vypadaly jako nabídky zaměstnání. Falešné zprávy od HR manažerů velkých korporátních firem totiž většinou budí mezi adresáty velký zájem. Zmíněné e-maily však pocházely od spammerů a obsahovaly zlodějský malware. Čtěte více

Infografika: Na Moravě se spamem bojují, v Čechách takových lidí ubývá

9. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Nejčastěji si Češi spojují spam s nevyžádanou poštou. V průzkumu z roku 2018 takto odpovědělo 65 % dotázaných. Jako e-maily s nebezpečnou přílohou chápe spam 18 % respondentů. Deset procent z nich pak spam vnímá jako e-maily, které jsou posílané hromadně mnoha adresátům. Čtěte více

Spam a phishing v roce 2017 – ve znamení Bitcoinu i fotbalu

6. 3. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kaspersky Lab)
V roce 2017 sledovali kyberzločinci aktuální světové dění a události, které se následně snažili využít k oklamání uživatelů. Podle reportu společnosti Kaspersky Lab mezi takové události patřilo například blížící se mistrovství světa ve fotbale nebo stoupající popularita Bitcoinu. Čtěte více