Rekordní růst a nové cíle DPDgroup
Celofiremní výsledky DPDgroup za rok 2020:
- DPDgroup zaznamenala tržby ve výši 11 miliard eur (42% nárůst oproti roku 2019). Do roku 2025 chce firma v příjmech dosáhnout na 21 miliard eur.
- V roce 2020 společnost globálně doručila 1,9 miliardy zásilek, tedy asi 7,5 milionu denně. Sleduje půlmiliardový nárůst oproti předešlému roku.
- Rekord padl na Cyber Monday, globálně bylo doručeno 13,9 milionu zásilek
- DPDgroup vykazuje zisk 800 milionů eur za rok 2020, oproti roku 2019 jde o jeho zdvojnásobení.
- DPD v Česku v lednu 2020 koupilo balíkovou divizi společnosti Geis, stalo se největším soukromým přepravcem na trhu.
Celý trh byl vloni kvůli zavedeným restrikcím výrazně ovlivněn a pocítil výrazný posun směrem k B2C přepravě (pro koncové zákazníky). Více než polovina, přesně 55 %, globálně doručených zásilek, byla v roce 2020 B2C charakteru (o 57 % víc než rok předtím). Poptávka výrazně vzrostla i u tak specifických kategorií, jakými jsou potraviny či zdravotní péče. V návaznosti na celkově vysokou poptávku přepravních služeb, objemy všech zásilek přepravených DPDgroup vzrostly organicky o 24 %, tržby pak o 23 %.
Akvizice společnosti Geis Parcel v Čechách a na Slovensku se společně s koupí 85% podílu v italské BRT či jeho zvýšení na 98 % v brazilské Jadlog řadí k dalším klíčovým událostem roku 2020.
„Together & beyond”: V nové strategii si DPDgroup dává za cíl rozšířit své hlavní aktivity, urychlit implementaci inovací a pokořit další milníky
DPDgroup se chce do roku 2030 stát mezinárodním vedoucím hráčem v oblasti udržitelného doručování a vedoucí silou přepravy v e-commerce, a to na základě tří pilířů.
První pilíř staví na posílení DPDgroup jako předního evropského B2B a silničního přepravce a upevnit její pozici jako lídra v obou segmentech podnikání v kontextu tvrdší konkurence a ekonomického zpomalení. Dále chce využít své odborné znalosti k usnadnění migrace zákazníků z B2B na B2C, a to pomocí své transformace do evropského tzv. „one-stop shopu“ pro oba zmíněné sektory.
Druhý pilíř se poté dotýká snahy o ještě rychlejší aplikaci nových iniciativ. Společnost si dala za cíl být nejinovativnějším prémiovým hráčem X2C (koncept doručení čehokoliv ke koncovému spotřebiteli) v Evropě s 15% roční mírou růstu do roku 2025. Ve své strategii se například zaměří na lokálnější přístup k trhu a out-of-home (OOH) iniciativu. S orientací na C2C (přeprava mezi koncovými zákazníky) segment a pomocí více než 100 000 nových výdejních míst (70 000 partnerských výdejen a 30 000 výdejních boxů), DPDgroup plánuje zdvojnásobit svou síť a dosáhnout tak až 90% evropského pokrytí. Společnost chce také více využívat dodávky s řízenou teplotou a svou vysoce rozvinutou městskou logistiku k přepravě potravin a zdravotnických potřeb. Dále pak plánuje ještě více posílit své služby a to v pěti kategoriích; doručení ve stejný den, přeprava z domu do domu ve městě, přeprava ve večerních hodinách v rámci určitého časového úseku, dovoz z obchodu i služba doručování potravin.
V návaznosti na rychle rostoucí mimoevropský trh se společnost ve třetím pilíři zaměří i na upevnění a následné posílení své pozice v jihovýchodní Asii, na Středním východě, v Africe a Jižní Americe. S využitím mezinárodní spolupráce hodlá DPDgroup do roku 2025 zvýšit podíl získaný z mezikontinentálního podnikání až na 20 % z celkových příjmů. Společnost se dále bude věnovat implementaci na zákazníka orientované strategie, jenž využívá například datovou vědu a další inovace, či navazování dalších vzájemně benefitujících lokálních partnerství. A jelikož pro DPDgroup udržitelnost představuje přímo jádro její samotné identity, bude se také věnovat své zelené strategii. Společnost si dala za cíl doručovat bezemisně ve 225 evropských městech a snížit v nich uhlíkové emise až o 89 %, dále chce v porovnání s rokem 2013 zredukovat uhlíkové emise na balík o 30 %, a to vše do roku 2025.