Prodej tabletů překonal předpandemickou úroveň a vykázal slušný růst
Svou roli na celkových prodejích ve sledovaném období sehrály také běžné cykly obnovy, kdy uživatelé částečně nahrazovali zařízení nakoupená v prvních letech pandemie a doplňování zásob na straně prodejců a distributorů.
Objemy prodeje tabletů jsou tedy srovnatelné s úrovní dodávek před pandemií, nikoli s bezprecedentními výkony, které byly zaznamenány během pandemie. Výsledky za druhé čtvrtletí 2024 jsou příznivé i ve srovnání se stejným kvartálem roku 2019, kdy se prodalo 32,5 milionu tabletů. Trh pozitivně těžil z představení novinek od Applu i z rostoucí popularity oddělitelných tabletů firem jako Samsung a Huawei.
„Výsledky za druhé čtvrtletí letošního signalizují, že trh definitivně vytlačit dopady pandemie. Očekáváme, že cyklus obnovy a růst na rozvíjejících se trzích bude v nejbližší době nadále napomáhat oživení. Zatímco noví hráči na trhu se soustředí na svou globální expanzi, dlouhodobí lídři se nadále zaměřují na zdokonalování technologií (jako v případě OLED displejů pro iPady Pro), uspokojování poptávky po prémiových zařízeních í nástup novinek, jako je umělá inteligence,“ uvedl Anuroopa Nataraj, seniorní analytik společnosti IDC. „Dlouhodobý růst trhu závisí na schopnosti výrobců vytvořit zařízení, která dokážou tabletům vybojovat svou unikátní pozici – takovou, která bude dostatečně inovativní a současně se dokáže odlišit od jiných produktových kategorií.“
Celosvětový prodej tabletů ve 2. čtvrtletí 2024 | |||||
Výrobce | Prodej 2Q24 | Tržní podíl (%) | Prodej 2Q23 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
Apple | 12,3 | 35,8 | 10,4 | 37 | 18,2 |
Samsung | 6,9 | 20,1 | 5,8 | 20,6 | 18,6 |
Lenovo | 2,5 | 7,3 | 2,1 | 7,6 | 16,7 |
Huawei | 2,3 | 6,8 | 1,7 | 5,9 | 40,3 |
Xiaomi | 2 | 5,8 | 1 | 3,7 | 94,7 |
Ostatní | 8,4 | 24,3 | 7,1 | 25,2 | 17,6 |
Celkem | 34,4 | 100 | 28,2 | 100 | 22,1 |