Prioritou ČTU v roce 2013 je aukce kmitočtů
Rada se shodla na tom, že nejvyšší pozornost bude, vedle zdárného dokončení aukce volných kmitočtů a podpory soutěže na mobilním trhu, věnována ochraně a informovanosti spotřebitelů.
Ke zkvalitnění ochrany spotřebitele napomůže i nově připravovaný spotřebitelský portál. Ten bude mít za cíl zvýšit přehlednost informací poskytovaných ČTÚ a rozšířit je tak, aby uživatelé služeb elektronických komunikací a poštovních služeb, a to i zdravotně postižení uživatelé, získali maximální a praktické informace k uplatňování svých spotřebitelských práv. ČTÚ se současně zaměří i na aktualizaci dříve stanovených podmínek týkajících se kvality poskytovaných služeb.
„Od počátku tohoto roku má ČTÚ nově svěřené kompetence i v oblasti poštovních služeb. Proto urychleně připraví a aplikuje pravidla pro řešení stížností a podnětů uživatelů těchto služeb včetně systému řešení námitek proti vyřízení reklamací,“ představil další prioritu Pavel Dvořák, předseda Rady ČTÚ.
Nově získané kompetence se rovněž odrazí v zahájení monitoringu poštovních služeb a v zavedení systému evidence podnikatelů v této oblasti. ČTÚ také připraví a aplikuje systém pravidelného přezkoumávání dostupnosti základních poštovních služeb a přezkoumávání úrovně jejich kvality a způsobu poskytování a zajišťování.
Trvale sledovanými hlavními úkoly zůstávají i monitoring a analýzy relevantních trhů a s nimi související hodnocení vývoje cen služeb elektronických komunikací. Z nich pak budou vycházet konkrétní návrhy opatření obecné povahy s cílem podpořit konkurenci.