Poslanecká sněmovna schválila omezení obtěžujících marketingových volání
Stávající podoba zákona využívá takzvaný princip opt-out, to znamená, že telefonicky kontaktovat lze každou osobu, která v účastnickém seznamu nemá uvedeno, že si nepřeje být obtěžována. „Ochranu soukromí před přímým telemarketingem zajistí princip opt-in, na který se nově přechází. Telefonicky půjde kontaktovat pouze osobu, která v účastnickém seznamu bude mít uvedeno, že si přeje být takto kontaktována,“ vysvětlila Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodala: „Tuto právní úpravu budou muset dodržovat i zahraniční společnosti, které cílí na české spotřebitele.“
Zároveň není třeba mít obavy, že by vám nemohl nadále zavolat lékař či podnikatel, u něhož pravidelně nakupujete. Lékař, poskytovatel služeb, prodejce zboží a další mají totiž možnost „volání“ svým klientům ošetřenou v pravidlech ochrany osobních údajů, zpravidla souhlasem klienta.
Rychlá a jednoduchá změna poskytovatele internetu, posílení ochrany soukromí nebo stanovení podmínek pro snadnější budování sítí elektronických komunikací. To jsou jen některé změny, které rovněž přináší novela zákona o elektronických komunikacích. „Poslanecká sněmovna se jí musela věnovat opakovaně, jelikož jí novelu vrátil v závěru července Senát se svými pozměňovacími návrhy. Cílem jednoho z nich byla právě snaha zcela vypustit přísnější pravidla pro telemarketing. Poslanecká sněmovna tyto snahy odmítla značnou většinou 137 ze 142 přítomných poslankyň a poslanců,“ uzavřela Hekšová.