Poptávka po TV na internetu stále roste

21. 5. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
Podle internetového srovnávače Heureka.cz, poptávka po televizorech před mistrovstvím světa v hokeji vzrostla v Čechách o osm procent, na Slovensku o deset procent. Největší zájem byl o 3D televizory, jejichž průměrná cena letos meziročně klesla o 20 procent. Další růst se ještě očekává.

K největšímu růstu poptávky mezi měsíci březen a duben došlo u 3D televizorů, a to jak v ČR (+12 procent), tak na Slovensku (+19 procent),“ řekl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodal: „Předpokládám, že s blížícím se Mistrovstvím Evropy ve fotbale a Letními olympijskými hrami v Londýně poptávka ještě vzroste.“ Naopak klesla poptávka po domácích kinech, v ČR čtyři procenta, na Slovensku dokonce o sedm procent.

Rostoucímu zájmu nahrávají také meziroční poklesy cen, které vykazují všechny typy televizorů v ČR i na Slovensku. Průměrná cena LCD televizorů klesla dokonce o 38 procent.

Největší podíl v prodejích v současné době zaujímají LED televizory, v ČR jim patří dokonce polovina všech prodejů. Na Slovensku je v současné době podobný podíl prodejů LED televizorů a 3D televizorů. „Slováci poptávají menší rozměry televizorů,“ shrnul Demuth.

Změny vyhledáváníČRSlovensko
3D TV+12%+19%
LCD+10%-1%
LED TV+5%+10%
Plazmové TV+1%-2%
Domácí kina-4%-7%
 
Podíl dle vyhledáváníČRSlovensko
LED TV52%39%
3D TV27%33%
LCD TV12%16%
Plazmové TV9%12%
 
Průměrné cenyČR (meziroční změna ceny)Slovensko*
3D TV24 617 Kč (-20%)25 044 Kč (-20%)
Plazmové TV15 302 Kč (-15%)14 072 Kč (-15%)
LED TV12 145 Kč (-25%)12 027 Kč (-25%)
LCD TV7 704 Kč (-38%)7 379 Kč (-24%)
             * průměrné ceny jsou přepočítány dle kurzu 1€=25,4 Kč 
Top úhlopříčkyČRSlovensko
LED a LCD TV40’’32’’
Plazmové a 3D TV50’’42’’
Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více