Podniky k přechodu na MSP služby motivují hlavně výpadky IT
Mezi nejžádanější MSP služby v současnosti patří zálohování a obnova po havárii či správa a monitoring IT zařízení.
Zajímavým zjištěním průzkumu je fakt, že stále více MSP nabídek obsahuje také tzv. MSSP služby zaměřené na poskytování služeb IT bezpečnosti – letos tyto služby nabízí 21 % poskytovatelů, zatímco vloni je mělo ve své nabídce pouze 12 %. Svědčí to o stále větší potřebě profesionálů, kteří se specializují čistě na bezpečnost, místo jednoho interního IT správce, který se musí starat o vše.
Další klíčová zjištění průzkumu:
- Nejvíce IT dodavatelů stále nabízí dodávky hardwaru a softwaru (84 %), tradiční IT služby (78 %) a částečně proaktivní správu (76 %). MSP služby nabízí již 56 % a MSSP služby 21 % dodavatelů.
- Z MSP služeb je mezi zákazníky největší zájem o zálohování/disaster recovery (80 %), správu/monitoring zařízení (69 %), ochranu firemních e-mailů (52 %) a ochranu koncových bodů (EDR) (46 %).
- Hlavní motivací zákazníků k přechodu na MSP služby je nepříjemná zkušenost s výpadky IT provozu (61 %), strach z kybernetických útoků (48 %) a nedostupnost IT personálu na trhu (47 %).
„Naše lokální dotazování se víceméně shoduje se závěry nedávného průzkumu MSP Horizons firmy N-able, která MSP poskytovatelům předpovídá dvouciferný nárůst MSP trhu do roku 2027,“ řekl Ondřej Šabata, sales engineer pro řešení N-able ve společnosti Zebra systems. „Mezi českými a slovenskými koncovými zákazníky i MSP poskytovateli vidíme, že narůstá potřeba efektivně využít časových možností specificky zaměřených odborníků. Je to dáno jednak zhoršujícími se kybernetickými hrozbami a zvyšujícím se nedostatkem personálu, který dělá z MSP a MSSP daleko výhodnější možnost, a to především pro malé a střední podniky, kde není možnost většího IT týmu.“