Počítače musejí na dietu
„Ideální hmotnost notebooku po by se podle více než poloviny (52,1 %) ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Vedle toho se ovšem najde ještě dalších 19,8 % žen, které by přivítaly notebooky do 1 kg,“ uvedl Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Jen pro představu – současné stroje v průměru váží kolem 2,5 kg. Ve srovnání s ženami muži jsou k urostlejším notebookům benevolentnější a na nějaký ten gram navíc tolik nehledí, ale i tak přístroje s hmotností pod 1,5 kg vyžaduje více než polovina mužů (53 %).
Mobilita je pro ženy cennější než pro muže
Ženy chtějí být mobilní kdykoliv a kdekoliv, pro 86 % žen je důležité, aby svůj notebook mohly bez problémů přenášet z práce domů a zpět, cestovat s ním a využívat výhod jeho mobility. Nejvíce si mobility cení ženy v Maďarsku (91 %) a muži v Česku (86 %). Pro mobilitu svědčí i fakt, že 64 % žen preferuje mít pouze jeden notebook pro práci i na doma. Největší touhu mít vše pohromadě v jednom přístroji dávají najevo Češky – 66,7 % a Češi společně s Maďary (73 %).
Česká republika je středoevropská velmoc v prodeji počítačů přes internet
Za „počítač snů“ jsou muži připraveni něj vytáhnout z peněženky 15 304 Kč, což je v průměru podstatně více než u žen – 12 546 Kč. Nejméně senzitivní jsou k ceně Slováci – ženy by v průměru v přepočtu zaplatily 14 040 Kč a muži dokonce 16 380 Kč. Češi představují zlatý střed - ženy s 13 600 Kč, Češi s 16 280 Kč. Nejšetrnější jsou Maďarky, které by v průměru zaplatily jen cca 10 000 Kč, Maďaři 13 260 Kč.
Muži také mnohem více preferují nakupování přes internet: v e-shopu by si svůj vysněný počítač pořídilo 46 % mužů, ale jen 26 % žen, které více tíhnou ke kamenným obchodům. Podle vyjádření největšího prodejce elektroniky Alza.cz však podíl žen, které nakupují online v Čechách i na Slovensku, rychle roste. Nejpozitivněji se k e-shopům staví čeští muži s 56 % a slovenské ženy s 33 %. Z porovnání třech zemí vyplývá, že Česká republika je v prodeji počítačů přes internet velmoc: jako v jediné z uvedených zemí jsou e-shopy více preferované než kamenné obchody.
Podle zjištění společnosti Intel, k některým trendům blízké budoucnosti se Středoevropanky stavějí zdrženlivěji – například nositelná elektronika včetně čipů zabudovaných do oblečení přijde jako dobrý nápad pouhým 14 % oslovených žen. Muži se v této věci ukazují být více otevření novinkám – očipované oblečení by se líbilo téměř 22 % mužů.
Módní návrháři, zbystřete pozornost! Počítač musí být designově zabalen
Co se týče výkonu, mobility a těchto parametrů už není připraven dělat kompromisy nikdo, ale významná skupina žen klade vysoké nároky i na estetické faktory, jako je stylovost a design. „Na otázku, zda je pro ně důležité, aby jejich vysněný počítač podpořil jejich ženskost, odpovědělo ano 34 % dotazovaných žen, což je téměř stejný počet žen, které by chtěly přenášet své PC v designovém pouzdře. Designové pouzdro (40 %) u žen jako obal a nosič jednoznačně vítězí. Ženám už zjevně nestačí batůžek (6,2 %), k praktickým hlediskům přistupuje i to estetické,“ doplnil Martin Vařbuchta ze společnosti Intel fakt, že vedle designového pouzdra ženy nejvíce zaujala dámská kabelka, do které by v Čechách a na Slovensku chtělo uložit své PC 23 % žen.
Češi jsou praktičtí, Slováci dají více na design
Z průzkumu vyplývá, že Slovenky ve srovnání s Češkami a Maďarkami kladou na design a osobní styl v souvislosti s jejich počítačem a jeho obalem největší důraz. Češky se více přiklánějí k praktickým obalům, jako jsou brašny a batůžky. Ještě propastnější rozdíl je mezi slovenskými a českými muži: zatímco tři čtvrtiny Čechů považuje za ideální obal praktickou brašnu či batůžek, na Slovensku by po nich sáhlo o celých 30 % méně mužů. O to více mezi Slováky letí designová pouzdra, volilo by je 36 %, tedy téměř shodný počet jako žen. Jak by mohly vypadat elegantní designová pouzdra na ultrabooky a zařízení 2 v 1 pro ženy i muže, ukázali studenti pražské UMPRUM v loňském projektu UltrabookBag.