Počet konverzí na mobilních zařízeních v létě roste o 30 %

13. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: RTB House)
Sezonnost v marketingových kampaních se neomezuje pouze na speciální nabídky a výprodeje, ale také na zařízení, která zákazníci využívají k online vyhledávání a nakupování produktů. V průběhu léta se totiž podle RTB House aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o 30 %.

Podle poslední zprávy z dílny Pricewaterhouse Coopers a Interactive Advertising Bureau nazvané Internet Advertising Revenue Report, vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliardy dolarů. Poprvé v historii připadla více než polovina těchto výdajů na reklamu v mobilech, konkrétně 36,6 miliardy dolarů (51 % z celkových výdajů).

Letošní léto se také ponese ve znamení trendu posilování vlivu mobilní reklamy. RTB House zjistila, že chytré telefony a tablety jsou zařízeními, která lidé berou do ruky více právě v průběhu léta. Ukazují to interní data společnosti získaná na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe.

Počet konverzí z mobilních zařízení v průběhu července a srpna 2016 narostl. Podíl mobilů byl o 27 - 36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady vytvořila 28 % celkového počtu konverzí v červenci a téměř 30 % v srpnu (na chytré telefony připadlo 24 % v červenci a více než 25 % v srpnu, zatímco na tablety připadla cca 4 % v obou měsících).

Kampaně v České republice dosáhly stejných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26 resp. 24 %. Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady zajistila 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

„Využívání mobilů narůstá zejména v důsledku toho, že lidé tráví více času venku, odjíždějí na dovolené a podnikají různé výlety. Výkonnostní aktivity s využitím kampaní běžících na více zařízeních mohou zasáhnout uživatele i v případě, že nesedí doma u počítače. Marketéři tak mohou snadno a efektivně načasovat své kampaně a mohou také přizpůsobit vizuály, které se budou zobrazovat,” upozornil Michal Drahokoupil, manažer RTB House.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

Studie je založena na datech z více než tisíce kampaní, které používají aukční model RTB.

Podobné články

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více
Tomáš Vacek, partner marketingové agentury Contexto

PR a marketing v době AI: Příležitosti a hrozby

3. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
AI technologie se stávají neocenitelným pomocníkem v marketingu a PR. Nabízejí nové možnosti, jak přizpůsobit obsah konkrétním zákazníkům a poskytnout jim lepší zážitek. Automatizace však s sebou nese například i riziko ztráty lidské kreativity. Nad tím, jak ovlivní AI technologie trh marketingu a PR, se zamyslel Tomáš Vacek z marketingové agentury Contexto. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více