Panasonic má v Plzni 1. ekologickou továrnou v Evropě
PAVCCZ (Panasonic AVC Networks Czech) bude hrát klíčovou roli při dosažení celosvětového cíle Panasonic ve snížení emisí CO2. Neméně důležitým cílem společnosti je přispět k environmentálnímu rozvoji města Plzně a celého regionu.
V říjnu 2008 oznámil Panasonic v Evropě své středně a dlouhodobé cíle v oblasti environmentálního managementu, který je součástí ´eco ideas´ strategie. Od té doby společnost posílila aktivity v oblasti ochrany životního prostředí tak, aby dosáhla deklarovaných cílů, jako například redukce emisí CO2 o 10% (6000 tun) ve všech evropských závodech. V celosvětovém měřítku se Panasonic zavázal snížit do března 2010 emise CO2 o celých 300 000 tun. Toto číslo vyjadřuje ekvivalent každoroční spotřeby 50 000 evropských domácností.
Ekologická továrna je model, který reprezentuje ´eco ideas´ strategii společnosti Panasonic. Spoluprací s místními, vládními a neziskovými organizacemi se Panasonic snaží vytvořit továrnu, která je provázána s veřejností a naplňuje své obchodní cíle v souladu se záměry místní komunity. Cíl PAVCCZ z března 2007 snížit emise CO2 o více než 10% z původních 13,1 tun se již plzeňské továrně podařilo překročit, a to snížením na 11,3 tun v březnu 2009.
Aby přispěla k rozvoji ochrany životního prostředí v Plzni a celém regionu, zapojila se továrna Panasonic do lokálních aktivit zlepšujících životní prostředí, jako je program likvidace černých skládek a revitalizace zelených parků. PAVCCZ se navíc bude podílet na sázení stromů a environmentální výuce studentů i dětí v místních školách. Panasonic klade důraz i na rozvíjení ekologického uvažování u vlastních zaměstnanců. Všichni noví zaměstnanci továrny podepsali dohodu, ve které se zavázali k recyklaci, zodpovědnému zacházení s odpady a k šetření energií během pracovní činnosti.
Kromě toho, že se PAVCCZ zásadním způsobem podílí na místních
ekologických aktivitách, podařilo se snížit ekologický dopad výroby
televizí tím, že se továrna zaměřila na redukci emisí CO2 a
emisí pocházejících z odpadu. Díky optimalizaci využívání energií
dosáhla PAVCCZ tříletého plánu redukce emisí CO2 (snížení
o 10%) a zároveň dosáhla zvýšení produktivity továrny. Firma se také
bude snažit v maximální míře rozvinout 3R iniciativy (Reduce –
redukovat, Reuse – znovu použít a Recycle – recyklovat). Panasonic chce
minimalizovat odpad z produktových komponentů tím, že změní materiál, ze
kterého jsou vyrobeny.
V současné době se 91% veškerého odpadního materiálu dá recyklovat a
znovu použít.