Odložené platby raketově mění chování zákazníků na českých e-shopech

28. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Zhruba 60 - 70 % započatých objednávek zákazníků na českých e-shopech dnes končí opuštěním košíku. Při obratu necelých 160 miliard korun, kterého loni dosáhla česká e-commerce, hovoříme o potenciální „ztrátě“ až 240 miliard korun. Důvodem jsou podle analýzy společnosti MALL Pay špatně zvolené platební metody, nevhodně odkomunikovaná cena za dopravu nebo povinná registrace.

„Každý, kdo působí v e-commerce, dobře ví, že růst rozhodně není zadarmo. A to ani na trhu, který má tak dobrou pověst, jako je ten český,” řekla Eva Knirschová, ředitelka Reshoperu, a dodala: „Růst je možné hledat i nadále v optimalizaci aktuálních procesů a možná trochu paradoxně se zde často skrývá větší potenciál, než v případě boje za zvýšení podílu či počtu objednávek.”

Česká republika je specifická tím, že tuzemské e-shopy se často drží zažitých modelů, které nejen, že nemají přínos pro ně samotné, ale v podstatě už ani pro zákazníka. „Lpění na prověřené klasice platebních metod, jako například na hybridní platbě na dobírku, se přestává vyplácet. Stačí se podívat na oblibu jednotlivých plateb - u velkých úspěšných e-shopů dominuje platba v hotovosti nebo kartou při převzetí na pobočce (35 % transakcí) a platba online kartou (30 % transakcí), u malých naopak stále vede bankovní převod (34 % transakcí) nebo dobírka (34 % transakcí) - a právě bankovní převod nebo dobírku můžeme považovat za nejméně efektivní a v podstatě překonané způsoby,” poznamenal Adam Kolesa, CEO MALL Pay.

Přestože je problém efektivity a úspěšnosti e-shopu často komplexního charakteru, dílčí úpravy lze provést okamžitě. Stačí se zaměřit na bariéry, kvůli kterým uživatelé méně efektivní platební metody vyžadují. Často je to strach z platby kartou kvůli jejímu zneužití nebo obava z placení před doručením zboží.

Často skloňovaným důkazem, že nové cesty mají smysl, je například raketový růst zájmu o takzvanou „odloženku“ (aktuálně jde o tři procenta transakcí u e-shopů, které ji nabízí, a počet roste). Tedy platební metodu, která oddělí platbu zcela od nákupního procesu. Tento „úkrok stranou” dokáže skokově zvýšit procento dokončení nákupu. Zákazník si sám vybírá, jak a kdy zboží zaplatí, zároveň má ale jistotu, že nebude muset platit, pokud se rozhodne zboží vrátit. E-shop oproti tomu dostane své peníze ihned. Díky tomu dokáže udržet i toho nejopatrnějšího zákazníka a získat si jeho důvěru a loajalitu.

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více