Obliba osobního odběru zboží z e-shopů v Čechách roste

15. 7. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz)
V loňském roce využilo osobní odběr zboží z e-shopu 57 % Čechů. Pokud by bylo možné zásilku vyzvednout v blízkosti domova či zaměstnání, využilo by jej ještě více lidí. V případě vhodného umístění výdejního místa by totiž osobní odběr využilo 94 % Čechů. Vyplynulo to z průzkumu Heureka.cz.
Foto: Sxc.hu

„Osobní odběry jsou trendem současného internetového nakupování. Pouze 6 % internetových uživatelů by možnost osobního odběru nevyužilo, v roce 2011 to bylo 8 % uživatelů,“ potvrdil Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.

Obliba osobního odběru stoupá, jak potvrzují data z průzkumu. „Jen v loňském roce reálně využilo osobní odběr 57 % uživatelů internetu, což je o 4 % více, než v roce 2011,“ přiblížil výsledky Kamil Demuth a pokračoval: „Muži využívají osobní odběr o něco více než ženy. Vloni si pro internetový nákup došlo osobně 60 % mužů a 55 % žen.“

Vzhledem k vysokému zájmu o osobní odběr zboží se snaží e-shopy vyjít zákazníkům vstříc. Pro mnoho e-shopů jsou však vlastní kamenná výdejní místa finančně neúnosná, využívají proto možnosti odběrných míst. „Jednou z možností mohou být HeurekaPointy, na kterých se dosud uskutečnilo přes 600 000 objednávek,“ řekl Demuth a dodal: „Protože má o externí odběrná místa zájem až 60 % e-shopů na Heurece, počet poboček HeurekaPointů postupně rozšiřujeme. Letos v dubnu jsme otevřeli 10. pobočku v Českých Budějovicích. Naším cílem je mít v každém krajském městě alespoň jedno výdejní místo.“

V Čechách je osobní odběr mnohem oblíbenější než na Slovensku. „Zatímco osobní odběr využilo v loňském roce 57 % Čechů, na Slovensku si pro zboží do kamenné prodejny došlo jen 43 % Slováků,“ řekl Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research a dodal: „I na Slovensku však bude zájem o využití možnosti osobního odběru stoupat. I když je v některých e-shopech možnost osobního odběru zpoplatněna, oproti nákladům za dopravu se však jedná o mnohonásobně nižší částku.“

Využili jste za posledních 12 měsíců možnosti osobního odběru v některém internetovém obchodě?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano53 %57 %
Ne47 %43 %
Využili byste možnosti osobního odběru v internetovém obchodě, pokud by byl v blízkosti Vašeho domova, či práce?Češi(aktivní na internetu)
r. 2011r. 2012
Ano92 %94 %
Ne8 %6 %
Štítky: 

Podobné články

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více