Nelicencovaný software zvyšuje riziko softwarové nákazy

27. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: BSA)
Průzkum společnosti IDC ukázal souvislost mezi používáním pirátského softwaru a výskytem škodlivého malwaru. Zároveň také platí, že s poklesem míry pirátství se prokazatelně snižuje riziko kybernetických útoků.

Analýza organizace BSA potvrdila souvislost mezi užíváním nelicencovaného softwaru a výskytem škodlivého softwaru, takzvaného malwaru, v počítačích. Analýzu pro BSA realizovala globální výzkumná společnost IDC.

„Studie prokázala, že čím více se v dané zemi užívá nelegální software, tím je i vyšší výskyt škodlivého malwaru. S poklesem užívání nelicencovaného softwaru se prokazatelně snižuje riziko kybernetických útoků,“ shrnul závěry studie softwarového pirátství Jan Hlaváč, tiskový mluvčí organizace BSA.

Hrozbu malwaru potvrdila i aktuální studie míry pirátství: „Za hlavní rizikový faktor plynoucí z užívání nelegálního softwaru respondenti uvádějí hrozbu infikování škodlivým malwarem. V důsledku se obávají napadení počítačů hackery (64 %) nebo ztráty dat (59 %),“ shrnul Jan Hlaváč.

V Česku se užívá nelegálně 34 % počítačových programů. Znamená to, že téměř každý třetí software byl instalován bez řádné licence. Komerční hodnota nelicencovaného softwaru činí v Česku 3,6 miliardy korun.

„Malwarová infekce může způsobit značnou škodu. Organizace proto intenzivně řeší, jak se nejlépe chránit,“ řekla Jodie Kelleyová, viceprezidentka BSA, a dodala: „Analýza ukázala, že souvislost mezi užíváním nelegálního softwaru a výskytem škodlivého malwaru je reálná. Prvním a klíčovým krokem ke snížení kybernetických bezpečnostních rizik je získání přehledu o užívaném softwaru a jeho lepší správa.“

Statistická analýza srovnává míru užívání nelegálního softwaru v 81 zemích světa s výskytem škodlivého softwaru v počítačích, který dlouhodobě sleduje společnost Microsoft, která je členem sdružení BSA. „Existuje jasná a konzistentní souvislost (r = 0,79) mezi užíváním nelicencovaného softwaru a výskytem škodlivého malwaru. Úroveň pirátství v dané zemi významně předpovídá míru výskytu škodlivého malwaru,“ dodal Jan Hlaváč.

Štítky: 

Podobné články

AI mění úpravu fotek: Zoner Photo Studio X zjednodušuje maskování i práci se světlem

15. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zoner Software)
Český fotosoftware Zoner Photo Studio X přináší ve své jarní aktualizaci vylepšení, která urychlují a zpřesňují editaci fotografií. Klíčovou novinkou je vylepšená práce s maskami, kde umělá inteligence automaticky rozpoznává hlavní části snímku a umožní jejich okamžitou úpravu. ZPS X tak stále víc dokazuje, že i v českých softwarových dílnách vznikají špičkové světové nástroje za velmi dobrou cenu. Čtěte více

Počet zranitelností v roce 2024 skokově vzrostl

18. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: GFI Software)
Společnost GFI Software uvedla, že podle aktuálních údajů z katalogu zjištěných zranitelností CVE bylo v loňském roce zjištěno rekordních 40 297 zranitelností, tedy o 39 % více než v roce 2023. K výrobcům s největším počtem zranitelností se vloni zařadili Microsoft, Google, Adobe a Apple, nejohroženějším softwarem zůstávají operační systémy včetně Linuxu. Čtěte více

Investiční skupina Thein získává společnost CubeTeam specializující se na zakázkový vývoj aplikací

8. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Thein Digital)
Digitální část české investiční skupiny Thein získala společnost CubeTeam, která se specializuje na zakázkový vývoj aplikací. Akvizice posílí tým vývojářů a podpoří strategii skupiny v oblasti digitálních technologií. Zakladatelé firmy CubeTeam se také stávají součástí skupiny Thein a budou posilovat stávající a rozvíjet nové obchodní příležitosti. Čtěte více

Generativní umělou inteligenci si v příštích dvou letech osvojí 85 % vývojářů softwaru

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Capgemini )
Společnost Capgemini očekává, že generativní umělá inteligence (Gen AI) bude hrát klíčovou roli při rozšiřování schopností vývojářů softwaru a v příštích dvou letech bude pomáhat při více než 25 % práce na návrhu, vývoji a testování softwaru. Čtěte více