Nejvíce se reklamují mobily, MP3 přehrávače a GPSky
Mezi top deset nejprodávanějšími značkami na Kasa.cz mají nejmenší procento reklamací Krups (1 procento), Whirlpool (1,4 procenta) a Bosch (1,6 procenta). Pod průměrnou hodnotou reklamovanosti jsou Philips, Electrolux, Tefal a Eta. Pokud rozšíříme záběr na 50 nejprodávanějších značek na Kasa.cz, tak nejmenší procento reklamací vykazuje Sodastream (0,2 procenta), Kingston (0,8 procenta), Krups (1 procento), AEG (1,1 procenta) a Belkin (1,3 procenta).
Z hlediska počtu reklamací patří k nejproblematičtějším kategoriím mobily, MP3 přehrávače a GPS, kde reklamovanost představuje 9,6 procenta, tedy téměř 3,5násobek celkového průměru. Na druhém konci pomyslného žebříčku stojí drogerie a parfémy s půl procentem reklamací, zboží pro děti a zábavu s jedním procentem a kategorie Auto-moto s 1,3 procentem.
Při pohledu na historická data je zřejmé, že kategorie mobilů, MP3 přehrávačů je nejrizikovější již tradičně, protože v poměru k prodejům generovaly nejvíce reklamací vloni i v roce 2009. Nadprůměrné reklamace má vcelku překvapivě zboží z kategorie Hodinky a šperky (4,2 procenta), více než průměrně jsou reklamovány také produkty z kategorie Televize a Audio-video (3,8 procenta).
Uvedená data zahrnují nejen reklamace, ale také vrácení zboží bez udání důvodu. Možnost vrátit zboží bez udání důvodu způsobuje i drobný rozdíl v reklamovanosti kuchyňských spotřebičů vestavných (1,9 procenta) a volně stojících (1,7 procenta). „U vestavěných spotřebičů se často stává, že se lidem nepodaří trefit do rozměrů, a zboží pak vracejí bez udání důvodu. Neplatí, že vestavné spotřebiče jsou poruchovější než volně stojící,“ řekla Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.