Navigace na internetu vytlačují smartphony
„Pokles zájmu o navigace pozorujeme zhruba od roku 2011. V roce 2012 došlo k meziročnímu poklesu prodejů GPS navigací o 25 %. Stejný propad sledujeme i v letošním roce. Navigace jsou nyní často nahrazeny chytrými mobilními telefony a navigace jako takové se stávají pro lidi méně zajímavým artiklem,” řekl Kamil Demuth z nákupního rádce Heureka.cz.
Oslabení zájmu o klasické navigace zaznamenává také obchodní portál Aukro.cz. „Pokles zájmu o nákup i prodej GPS navigací zaznamenáváme již od roku 2011,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Největší zájem o navigace byl v roce 2010, ve kterém se prodal největší počet navigací. Od té doby počet prodaných kusů navigací klesá, stejně jako obrat.“
V roce 2011 klesl počet prodaných navigací na Aukru o 20 %, obrat se snížil dokonce téměř o třetinu. „Čísla za první kvartál tohoto roku naznačují, že trend snižování zájmu o navigace bude pokračovat. Prozatím se prodalo o desetinu méně navigací, než vloni. Mírný nárůst je letos meziročně zaznamenán pouze v počtu navigací, které lidé na Aukru vystavují k prodeji. Lidé se tak mohou chtít zbavit navigací, které jsou v podstatě nepotřebné v případě, že vlastníte chytrý telefon, do kterého si jednoduše aplikaci s GPS navigací můžete nahrát,“ dodala Papežová.