Na internetu letos vánoční dárky nakoupí kvůli pohodlí i nižším cenám tři čtvrtiny Čechů

8. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a téma výběru a nákupu vánočních dárků začíná být velkým tématem. Zákazníci budou letos s ohledem na komplikovanou situaci v ekonomice obezřetnější a vybíravější. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi budou opět využívat k nákupu e-shopy ve velkém. A to díky pohodlí a výhodnějším cenám oproti kamenným obchodům.

Naše asociace provádí předvánoční průzkum mezi spotřebiteli každoročně. Díky tomu víme, že popularita objednávání vánočních dárků v e-shopech je u nás vysoká. Alespoň nějaký dárek on-line plánuje letos pořídit 74 % Čechů, kteří využívají internet,“ uvedl k výsledkům výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Většinu dárků po síti plánuje objednat 37 % spotřebitelů, někteří další navíc ještě se svým výběrem váhají.

E-commerce se stejně jako celý maloobchod potýká s dopady energetické krize a inflace. Přesto však provozovatelé e-shopů věří, že Češi během Vánoc dárky pro své blízké budou objednávat obdobně jako v minulém roce. „České internetové obchody patří k evropské špičce. Díky raketovému růstu v uplynulých dvou letech letos očekáváme stabilizaci a obraty obdobné jako v roce 2021,“ uvedl Jan Vetyška.

Z výzkumu APEK vyplynulo, že dvě třetiny spotřebitelů plánuje utratit za dárky stejně nebo více jako vloni. A co především je přivádí do internetových obchodů? Z těch zákazníků, kteří plánují na internetu objednat všechny nebo většinu vánočních dárků, 64 % uvedlo, že jim vyhovuje pohodlí nákupu z domova. Výhodnější cena, kterou e-shopy nabízí, je důležitá pro 48 % dotázaných.

Vánoce na internetu již začaly. Obchodníci tradičně od října sledují zvýšené prodeje a je tomu tak i letos. Věříme, že zákazníci opět ocení kvalitu služeb, které jim české on-line obchody přináší a využijí je k pohodlnému a příjemnému nákupu dárků,“ uzavřel Vetyška.

Panelový výzkum byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 398 respondentů.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech. Čtěte více

Nejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší. Čtěte více