Na internetu letos vánoční dárky nakoupí kvůli pohodlí i nižším cenám tři čtvrtiny Čechů
„Naše asociace provádí předvánoční průzkum mezi spotřebiteli každoročně. Díky tomu víme, že popularita objednávání vánočních dárků v e-shopech je u nás vysoká. Alespoň nějaký dárek on-line plánuje letos pořídit 74 % Čechů, kteří využívají internet,“ uvedl k výsledkům výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Většinu dárků po síti plánuje objednat 37 % spotřebitelů, někteří další navíc ještě se svým výběrem váhají.“
E-commerce se stejně jako celý maloobchod potýká s dopady energetické krize a inflace. Přesto však provozovatelé e-shopů věří, že Češi během Vánoc dárky pro své blízké budou objednávat obdobně jako v minulém roce. „České internetové obchody patří k evropské špičce. Díky raketovému růstu v uplynulých dvou letech letos očekáváme stabilizaci a obraty obdobné jako v roce 2021,“ uvedl Jan Vetyška.
Z výzkumu APEK vyplynulo, že dvě třetiny spotřebitelů plánuje utratit za dárky stejně nebo více jako vloni. A co především je přivádí do internetových obchodů? Z těch zákazníků, kteří plánují na internetu objednat všechny nebo většinu vánočních dárků, 64 % uvedlo, že jim vyhovuje pohodlí nákupu z domova. Výhodnější cena, kterou e-shopy nabízí, je důležitá pro 48 % dotázaných.
„Vánoce na internetu již začaly. Obchodníci tradičně od října sledují zvýšené prodeje a je tomu tak i letos. Věříme, že zákazníci opět ocení kvalitu služeb, které jim české on-line obchody přináší a využijí je k pohodlnému a příjemnému nákupu dárků,“ uzavřel Vetyška.
Panelový výzkum byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 398 respondentů.