Na dovolené jsou i starší online

28. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Strávit celou dovolenou offline dokáže pouze 38 % Čechů. Nejvíce závislí jsou na internetu muži, na dovolené jich je připojeno 65 %. Internet na dovolené využívají čím dál více i lidé starší 50 let, v této věkové skupině se běžně připojuje více jak 50 % lidí. Zjistil to web Heureka.cz a agentura NMS.
Foto: Sxc.hu

Strávit celou dovolenou „off-line“ dokáže pouze 38 % Čechů. Nejvíce závislí jsou na internetu muži, na dovolené jich je připojeno 65 %. Internet na dovolené využívají čím dál více i lidé starší padesáti let, v této věkové skupině se běžně připojuje přes polovinu lidí. Zjistil to web Heureka.cz a agentura NMS.

Nejčastěji se lidé připojují přes wi-fi z vlastního notebooku, tuto možnost volí 29 % dovolenkářů. Přes notebooky se častěji připojují ženy, naopak připojování přes chytré telefony si více oblíbili muži.

Jednoznačně nejoblíbenějšími stránkami, které Češi na dovolené navštěvují, jsou zpravodajské portály, ty navštěvuje 42 % lidí. Ani na dovolené však lidé nezapomínají na nakupování. „Internetové obchody navštěvuje na dovolené 21 % lidí, nejčastěji jsou to mladí lidé do 30 ti let,“ řekl Kamil Demuth z Heureka.cz.

Na dovolených lidé také používají mobilní aplikace. Nejčastěji používanými mobilními aplikacemi na dovolené jsou mezi Čechy GPS a jízdní řády, které používá 52 % lidí. Mezi další oblíbené aplikace patří počasí a hry. „Zajímavé je, že častěji na dovolené používají aplikace muži (79 %) než ženy (67 %),“ doplnil ředitel agentury NMS Research Michal Oususký.

Připojujete se na dovolené k internetu?CELÁ ČRMUŽIŽENY
Ano, používám místní počítač v kavárně, hotelu16 %18 %13 %
Ano, připojuji se přes chytrý telefon17 %19 %16 %
Ano, připojuji se přes wi-fi na vlastní notebook29 %28 %30 %
Ne38 %35 %42 %
 
Které všechny stránky (www) na dovolené navštěvujete na svém chytrém telefonu? CELÁ ČRMUŽIŽENY
Zpravodajství42 %44 %38 %
Počasí27 %26 %29 %
GPS a jízdní řády27 %24 %32 %
Nakupování na internetu21 %23 %19 %
Hry a zábava15 %14 %16 %
 
Jaké všechny aplikace nejčastěji používáte na dovolené?CELÁ ČRMUŽIŽENY
GPS a jízdní řády52 %65 %33 %
Počasí47 %52 %39 %
Hry a zábava41 %46 %34 %
Zpravodajství26 %26 %25 %
Nakupování na internetu9 %8 %10 %
Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve třetím kvartálu roku 2024 nadále rostla

18. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšných předchozích dvou kvartálech podařilo udržet pozitivní trend i nadále. Třetí čtvrtletí tohoto roku skončilo s celkovým nárůstem tržeb o pět procent. Z pravidelné analýzy Heureka eCommerce Insider zároveň vyplývá, že se mírně snížila průměrná hodnota objednávky na 1 389 Kč. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více